FOTOGALERIJ

Fotoseries

Verbouwing entree "de Oude Kamp"

Op deze pagina vindt u een fotoreportage van de verbouwing van de entree van sportpark "de Oude Kamp" in Gassel. De werkzaamheden, die door vrijwilligers van de club worden uitgevoerd, zijn medio mei 2015 gestart en het is de bedoeling dat deze gereed zullen zijn voor de start van het nieuwe seizoen. Foto's: Redactie VV Gassel website.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 1)
Verbouwing entree
De entree van sportpark zoals die jarenlang dienst deed, wordt momenteel door vrijwilligers van de VV Gassel grondig verbouwd.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 2)
Verbouwing entree
Onder toeziend oog van Jan de Kleijn, de kartrekker van deze klus, werden met behulp van een mini-graver de gaten voor de fundering gegraven.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 3)
Verbouwing entree
Ondertussen is het oude kassagebouwtje flink gestript. Zo is de achterwand er inmiddels eruit gesloopt en is het oude dak verwijderd.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 4)
Verbouwing entree
Aan de voorkant van het gebouwtje, voor de oude toegangspoort, is inmiddels de looprails voor de nieuwe rolpoort in het beton gestort.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 5)
Verbouwing entree
De twee loketten van waaruit jarenlang entreekaartjes werden verkocht voor de thuisduels van Gassel 1 zijn inmiddels dichtgemetseld.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 6)
Verbouwing entree
Een eindje verderop liggen de nieuwe rolpoort en toebehoren rustig te wachten tot ze in gebruik worden genomen.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 7)
Verbouwing entree
Dit zandpaadje tussen de twee bomen doet tijdelijk dienst als toegangspad tot het sportpark "de Oude Kamp".

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 8)
Verbouwing entree
Begin juli 2015 waren de muren van het voormalige kassagebouw afgesmeerd en was een stalen constructie aangebracht op de vier hoekpunten.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 9)
Verbouwing entree
Ongeveer tegelijkertijd is het stalen frame van de rolpoort geplaatst waarna ook de rolpoort zelf op zijn plaats is gezet.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 10)
Verbouwing entree
Een deel van het oude hekwerk bij de entree staat even verderop rustig te wachten op wat er komen gaat.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 11)
Verbouwing entree
Vervolgens lagen de bouwactiviteiten enige tijd stil in afwachting van het verwijderen van de boom die de aanbouw van de luifel in de weg stond.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 12)
Verbouwing entree
Begin augustus 2015 was de boom dan toch verwijderd en konden de bouwactiviteiten weer voortvarend worden opgepakt.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 13)
Verbouwing entree
Inmiddels zijn voor de poort aan weerszijden van het pad ook een tweetal ijzeren palen in de grond gezet.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 14)
Verbouwing entree
Een aantal werkdagen later was het entreegebouw voorzien van een dak inclusief fraaie luifel geheel in stijl met de kantine.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 15)
Verbouwing entree
Vervolgens kon op zaterdag 22 augustus 2015 worden begonnen met het aanleggen van de nieuwe bestrating rondom het entreegebouw.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 16)
Verbouwing entree
Voordat de tegels gelegd konden worden, moesten eerste de nodige vierkante meters worden geëgaliseerd en uitgevlakt.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 17)
Verbouwing entree
Mede door de inzet van het juiste werkmaterieel verliep ook deze bestratingsklus weer erg voorspoedig.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 18)
Verbouwing entree
Na een aantal uurtjes noeste arbeid lagen bijna alle tegels op de juiste plek en begon het er al fraai uit te zien.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 19)
Verbouwing entree
Vervolgens was het tijd voor de afwerking en het leggen van de laatste keurig op maat geslepen tegels.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 20)
Verbouwing entree
Rond de klok van 14:00 uur was het tegelwerk gereed en kon de eerste bezoeker de accommodatie via de nieuwe toegang betreden.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 21)
|  foto geplaatst op 18 september 2015  |
Verbouwing entree
Vervolgens werd begin september 2015 de klus voltooid met onder meer een keurig hekwerk langs het tegelpad en rolluiken voor de ramen.

Verbouwing entree sportpark "de Oude Kamp" (foto 22)
|  foto geplaatst op 18 september 2015  |
Verbouwing entree
Het fraaie eindresultaat werd op vrijdag 11 september 2015 in het bijzijn van de leden van de Club van 100 officieel geopend!

Terug naar het overzicht met de fotoseries