Gassel JO13-1 - Venhorst JO13-1

Op deze pagina vindt u het verslag van de bekerwedstrijd tussen Gassel JO13-1 en Venhorst JO13-1 uit het seizoen 2021-2022 welke is gespeeld op zaterdag 18 september 2021. De uitslag van dit duel was 3-1.

Winst in eerste duel op groot veld
  |  Auteur: Ryan Siroen (trainer/leider Gassel JO13-1)  |

Mooi weer, vochtige grasmat, kortom een ideale dag voor een pot voetbal. Na een stevige warming up en aansluitend de tactische bespreking was het tijd om te beginnen. Met wat lichte zenuwen want voor vele de eerste keer op groot veld of in ieder geval de eertse keer met hun eigen team. Een droomstart was in de maak, vanaf minuut 1 was Gassel de ploeg met het initiatief en werd er door het gehele team meer dan uitstekend voetbal gespeeld, positioneel stond het beter als we hadden kunnen dromen voor op groot veld en qua inzet zijn we wel gewend dat het goed zit met onze jongens en meisjes. Met enkele hele grote kansen waar helaas het scoren uitbleef, stond het naar ongeveer 20 minuten spelen helaas nog steeds 0-0, maar ach zonder echte kans tegen ook totaal geen probleem. Helaas was daar vanuit de cornor rond de 25 minuut toch echt de goal vanuit de kant van Venhorst, waar de Gasselse defensie in eerste poging prima weerstand bood, was het in de rebound toch echt raak en dus 0-1 tegen alle verhouding in. Kop omhoog en dan zelf met nog zo'n kleine 5 minuten te gaan weinig echte kansen. Eenmaal was zelfs Venhorst nog behoorlijk dicht bij de 0-2 want vanuit de corner ging een prachtige omhaal slechts enkele centimeters naast het doel. Ruststand dus 0-1.

Met opgeheven hoofd en borst vooruit de kleedkamer uit want de spelers roken dat er hier toch zeker 3 punten in Gassel te houden waren. Kans na kans en weer dominerend voetbal was het 15 minuten na rust dan eindelijk raak. Abel Loeffen schoot vanuit binnen de zestien de bal snoeihard in de goal 1-1. Hierop volgde ook weer een aantal grote kansen maar op een of andere manier wilde het balletje er vandaag maar moeilijk in. Met nog een dikke 5 minuten spelen was daar dan eindelijk die verlossende goal. Sven Willems maakte naar een flinke solo de 2-1, geplaatst in de hoek langs de keeper. Met nog 2 minuten te spelen was daar de kers op de taart. Vanuit de corner kwam de bal via via onder Abel terecht die met een hakje Sven Willems vrij voor de goal zette, waarna hij ditmaal snoeihard de 3-1 binnenschoot, de punten waren dus binnen! De staf wil alle spelers bedanken voor hun inzet en prima voetbal van vandaag en een extra bedankje naar Abel Loeffen en Dex van Hoorn die aansloten namens de JO11-1. Ook een sportieve groet richting Venhorst voor de leuke en spannende wedstrijd!