ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de tweede editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2001-2002.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 2 - seizoen 2001-2002  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. Voor deze eerste editie hebben wij als redactie de (bal)pen gegeven aan Ad van Spijk.

Ad van Spijk "Aan mij de eer om de aftrap te doen in de rubriek: "Geef de (bal)pen door aan". Toen de redactie mij vroeg om een stukje te schrijven heb ik me in eerste instantie wel afgevraagd waarom ik. Na enig nadenken heb ik de conclusie getrokken dat ze gedacht moeten hebben van laat hem maar beginnen, dan hebben we die vast gehad. Ondanks deze gedachte voel ik me zeer vereerd. Ik dank de redactie dan ook van harte voor de uitnodiging. Omdat ik van hen heb begrepen dat het niet uitmaakt over welk onderwerp je schrijft in deze rubriek, lijkt het mij leuk om nadat ik me heb voorgesteld een aantal oude namen uit de sloot te halen. Mijn naam is Ad van Spijk en ben 32 jaar lid van VV Gassel. Sinds 1985 ben ik getrouwd met Pia Smits en heb 3 dochters (9, 7 en 5 jaar) en een zoon (bijna twee). Wij wonen met zijn allen aan de Zeegstraat 16 te Gassel. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij de Adviesgroep Agrarische Ondernemingen van Ernst & Young. Daar houd ik me bezig met de begeleiding van grote agrarische ondernemingen bij (her-)financieringen, fiscaal/juridische herstructureringen, bedrijfsovernames, en dergelijke.

In de jeugd bij VV Gassel heb ik altijd met Gerard de Valk, Peter Schaap en Albert-Jan van Duren gespeeld. Met de A-jeugd zijn wij tweemaal kampioen geworden onder leiding van Jan Josemanders. Vanaf 1977 tot midden jaren negentig heb ik in het eerste van Gassel gespeeld. Grote namen waren: Marius Franken, Jan van Beuningen, Hennie Hendriks, Henk van den Boom, Jo Hendriks, Hennie Derks, André Derks, Berry van Swam, Ad Kremers, Ootje Jaspers, Cees en Sjaak Paters, Huubke Martens, Marius van der Linden, John en Erik Boeijen en Adje en Jan Cruijsen. Later waren daar: Paul Wellen, Peter Derks (zoon van Hennie) en Edwin van Kraaij. Trainers uit die tijd waren: Thies "de Geldboer", Hennie Zwiers, Henk "gulden" Lauwrensen en natuurlijk niet te vergeten Eus van Vijfeijken. Als leiders zijn Thé de Kleijn en Emile Boeijen bij eenieder nog steeds bekend. De bekendste supporters destijds waren: Gradje Linders en Harrie Schel. Daarna heb ik enkele jaren in het tweede en vijfde elftal gespeeld. Op dit moment speel ik met veel plezier -als ik niet geblesseerd ben- in het derde.

Nu ter zake. Vanaf deze plaats wil ik het huidige bestuur van VV Gassel een enorm compliment maken. Op diverse terreinen wordt actie ondernomen om de vereniging verder tot bloei te laten komen. De internetsite en de voortvarende wijze waarop het (achterstallig) onderhoud ter hand genomen wordt, zijn hier sprekende voorbeelden van. Het is gezellig en eenieder kan weer trots zijn op zijn of haar cluppie. Wat ik persoonlijk mis (met mij een aantal anderen) als ik in de kantine kom, is het contact met oud-spelers, oud-leden en oud-bestuurders. Er zijn nauwelijks spelers of leden van veertig jaar en ouder. Het lijkt me waardevol om deze contacten in ere te herstellen. Om dit van de grond te krijgen zou je deze oud-spelers weer naar het voetbalveld moeten zien te krijgen. Wellicht is het een idee om bij elke thuiswedstrijd van het eerste een team met aanhang uit "de oude doos" als V.I.P.'s uit te nodigen. De selectie van de uit te nodigen spelers gebeurt aan de hand van een elftalfoto. Tijdens de rust kan er een kop koffie gedronken worden. Na de wedstrijd spelen we gezamenlijk met het eerste en andere supporters de derde helft onder het genot van een biertje. Als het aanslaat denk ik dat het elke zondag een gezellige boel voor jong en oud kan worden op sportpark "de Oude Kamp". Ik ben graag bereid om één en ander met het bestuur of andere leden te organiseren."

Ad van Spijk

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Bas van Raaij.

Terug naar het overzicht met artikelen