ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de derde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2002-2003.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 3 - seizoen 2002-2003  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van V.V. Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Marius van der Linden de (bal)pen doorgegeven aan Kim Oppers.

Dag beste lezers.

Kim Oppers Ik zal me eigen eerst ff voorstellen. Mijn naam is Kim Oppers, en ik ben 15 (bijna 16 J) jaar. Ik woon in de Hogenakker op nummer 11. Ik zit in het laatste jaar op het Merlet in Grave. Daarna wil ik de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk niveau 4 (SPW 4) gaan doen. Verder ga ik in mijn vrije tijd het liefst: uitslapen, zingen, naar Grave, voetballen en uit. Ik heb één zus Suzanne, die net zoals ik ook in het damesteam van VV Gassel zit. Hoe het allemaal begon; voetbal is altijd een van mijn leukste sporten geweest. In 2001 hadden de dames meer leden nodig, omdat het team een beetje uit elkaar was gevallen. Het leek mij kei gaaf om in ‘het' damesteam van Gassel te voetballen. Na de zomerstop van 2001 hadden we ons team compleet. Dat jaar ben ik begonnen met keepen. Dit heb ik een jaar gedaan. Na enkele maanden werd duidelijk dat onze trainer Rick de Jong niet echt onze favoriet was. Toch moesten wij iemand hebben die ons kon trainen. Een man, genaamd Frans Peters, zag dat wel zitten, maar kon pas net voor de zomerstop komen kijken. Om ons toch een beetje in beweging te houden hadden Jo Hendriks en Henny Hendriks ons ondersteund. Zij gaven ons fijne trainingen. Na de zomerstop is Frans onze trainer geworden en ik hoop dat hij dat nog lang blijft ook. Als Frans verhinderd is, komt onze grote vriend Perry ons ondersteunen. Sinds 2002 ben ik gaan voetballen als middenvelder en doe dat met plezier (en moeite). Alleen moet ik mijn eerste goaltjûh nog zz!

Naast voetballen heb ik nog een andere hobby, zoals vele mensen wel weten. Zingen is net als voetballen, iets wat ik heel graag doe. Het is begonnen op de basisschool De Bongerd. Daar mocht ik een stukje solo zingen in de musical Bosolei. Twee liedjes uit de musical mochten op de CD "Ons Gassels land" komen. Net het nummer waar ik in mocht zingen kwam op de CD te staan. Met de CD presentatie in 1999 had Theo van der Lee (de dirigent van Harmonie Meer Vreugd, red.) mij het advies gegeven om verder te gaan met zingen. Ik heb me dat jaar aangemeld op de Lindenberg te Nijmegen. Daar heb ik een jaar zang-, dans- en theaterlessen gehad. De beoordeling van die school was dat ik verder moest gaan met mijn zang. In 2000 ben ik begonnen met privé-lessen te nemen bij zangpedagoog Jos van Eyck. Het is een hele muzikale, vrolijke en leerzame man, waar ik veel van leer. Ik zit nu voor het derde jaar bij hem op privé-zangles en doe dat met veel plezier. Regelmatig mag ik ergens optreden. Zoals in de kerk, een kapelletje, in een tent, op een concert, in gemeenschapshuizen en op de radio. Dat doe ik door middel van de pianobegeleiding van m'n zangleraar of met instrumentale nummers op CD.

Ook heb ik vorig jaar in oktober meegedaan aan het Brabants Kindersong-festival in Deurne. Met het nummer Don't Let Me Be van Britney Spears heb ik opgetreden. In totaal deden er 33 kinderen aan mee. Ik zat in de categorie 13-14 jarigen. Ik werd eerste uit mijn categorie. Omdat ik van de 33 kinderen ook de hoogste score had, kreeg ik ook de wisselbeker mee naar huis. Daarna had ik gesolliciteerd om een rol te spelen in de musical The Sound of Music. Daar ben ik niet doorheen gekomen. Maar toch . . . ervaringen opdoen kan natuurlijk geen kwaad. Tenminste voor mij niet, dus gaf ik me op voor IDOLS. Ik ben niet geselecteerd om door te gaan naar de volgende ronde. Maja boeiûh, het was allemaal wel leuk om mee te maken! Volgus mij heppik nu wel genoeg over mezelluf verteld. Ik vond het leuk om een stukje te mogen schrijven in "Doeltreffend".

Kim Oppers

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Bart Loeffen, die zoals jullie vast wel weten ook wel bekend is onder de naam Piet L.!

Terug naar het overzicht met artikelen