ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de vierde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2002-2003.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 4 - seizoen 2002-2003  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Kim Oppers de (bal)pen doorgegeven aan Bart Loeffen.

Aloa lezers,

Bart Loeffen Ook ik zal me eigen eerst even voorstellen. Ik ben Bart Loeffen, en ik ben 22 jaar. Ik woon aan de Ten Holtweg op nummer 7. Mijn hobby's zijn voetbal, tennis, af en toe een biertje drinken en soms zit het er in om te kunnen uitslapen. Na de basisschool in Gassel ben ik naar het VBO in Uden gegaan waar ik de richting schilderen heb gekozen. Na vier jaar elke dag een eind fietsen had ik het er eindelijk op zitten. Toen ben ik naar St. Lucas in Boxtel gegaan. Dat is een MBO waar ik de richting bescherming- en afwerkingtechnieken heb gevolgd. Na vier jaar had ik ook dat erop zitten en ben ik thuis bij ons pap gaan werken. Dat doe ik nu zo'n kleine drie jaar en na flink wat van hem geleerd te hebben is hij sinds kort gestopt met werken. Nu doe ik al het schilder- en glaswerk en ons mam verzorgt de boekhouding.

Nu even over het voetballen. Ik ben begonnen met voetballen toen ik zeven jaar oud was. Bij de jeugd zijn we zelfs een paar keer kampioen geworden. Toen ik zestien jaar was ging ik voor het eerst naast het voetballen met de jeugd op de zaterdag op de zondagen mee met het tweede of het derde om een helft mee te voetballen. Daar heb ik erg veel van geleerd, vooral fysiek want je speelde tegen mannen die veel ouder en sterker waren. Nadat ik dat een paar jaar gecombineerd had mocht ik ook af en toe met het eerste elftal mee als reservespeler. Sinds een jaar of vier speel ik vast in het eerste. Dat bevalt me erg goed (vooral het tijdstip waarop de wedstrijden beginnen .....). Ik ben onder trainer Bonny Refwutu begonnen in de spits en sinds John Boeijen de trainer is sta ik rechtshalf. Dat was in het begin erg wennen maar nu ik eraan ben gewend bevalt het me prima. We hebben dit jaar net als de twee voorgaande jaren de eerste periodetitel gewonnen. We hebben misschien nog een kleine kans op de titel dit jaar maar zelf geloof ik daar niet zo erg in.

Ik denk dat we ons straks volledig op de nacompetitie moeten gaan richten en ik hoop dat we nu wel het geluk hebben zodat we misschien eens promoveren naar de vijfde klasse. Op de op 01 januari jl. gehouden Nieuwjaarsreceptie ben ik benoemd tot Sportman van het jaar 2002. Dat was echt leuk om mee te maken en natuurlijk ook een waardering voor het vele trainen en de inzet. Als laatste zal ik nog vlug eventjes uitleggen waarom ik door verschillende mensen ook wel Piet word genoemd. Een paar jaar geleden, toen ik nog scoorde . . . ., stond er in het wedstrijdverslagje in De Gelderlander Piet Loeffen in plaats van Bart Loeffen. Sindsdien word ik door velen ook wel Piet L. genoemd. Ik heb wel weer genoeg over mezelf verteld. Ik vond het leuk om iets over mezelf te vertellen in "Doeltreffend".

Piet L.

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Ad Cruijsen, die tijdens conditie-oefeningen op de dinsdagavond- training van de selectie nog steeds vele selectiespelers achter zich laat.

Terug naar het overzicht met artikelen