ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de eerste editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2003-2004.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 1 - seizoen 2003-2004  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Bart Loeffen de (bal)pen doorgegeven aan Ad Cruijsen.

Beste lezers,

Ad Cruijsen Van Bart Loeffen heb ik de (bal)pen doorgegeven gekregen. Nou Piet L., bedankt. Mijn naam is Ad Cruijsen, 44 jaar inmiddels. Ik ben werkzaam bij Machinefabriek Langenpac N.V. te Wijchen. Hier worden machines gemaakt voor de verpakkingsindustrie. Zelf monteer ik ze, stel af en test deze machines voordat ze naar de klanten gaan in binnen- en buitenland. Deze machines verpakken allerlei producten (o.a. koekjes, contactlenzen, batterijen en inlegkruisjes) in doosjes, waarbij tegenwoordig snelheden worden gehaald van vijfhonderd doosjes per minuut. Na het werk komt natuurlijk de sport. Mijn favoriete sporten zijn voetbal en mountainbiken. Het voetbal daar rolde je eigenlijk vanzelf in. In die tijd was dit ongeveer de enige sport in Gassel. Het begon al op de lagere school waar je je na de lessen meteen omkleedde en naar het bijveldje van het voetbalveld aan de Hoeve ging. Met negen jaar kon je lid worden en ben ik begonnen bij de C-jeugd. Na een aantal jaartjes jeugd ben ik met de vijftien begonnen met meetrainen met de senioren. Met de zestien was het ieder weekend voetballen in de jeugd en zondags als reserve mee met het eerste, waarbij ik wel bijna iedere wedstrijd ongeveer tien minuten mocht meedoen.

Vanaf m'n zeventiende ben ik vast in het eerste gekomen, en dit heb ik eenentwintig seizoenen volgehouden. Na nog een jaartje in het tweede ben ik verder afgezakt naar het toenmalige vijfde elftal, wat nu weer het derde is. Dit is een team van wat oudere spelers die op de zondagmorgen voetballen en op de vrije zondagmiddag genieten van de stijve botten. De laatste jaren geef ik op donderdagavond training aan de lagere elftallen en wat oudere fanatiekelingen, die nog graag een balletje trappen en daarna voor de gezelligheid een pilsje gaan pakken. Zelf hobbel ik als ik daar zin in heb, op de dinsdag nog wel eens met de selectie mee. Nadat ik was gestopt in het eerste ben ik via een collega in aanraking gekomen met het mountainbiken. Wat begon als een keertje met goed weer op de fiets naar het werk en een enkel toertochtje, is inmiddels uitgegroeid tot een hobby waar behoorlijk veel tijd in gaat zitten. Dagelijks naar het werk toe fietsen is nu heel normaal. Daarnaast nog regelmatig een training, toertocht of een ritje in de Ardennen en verder vakanties in de Alpen of zoals dit jaar in de Pyreneeën. Je hoort mij niet zeggen dat iedereen zo gek moet doen, maar het lijkt me toch verstandiger als iedereen op zijn of haar niveau regelmatig aan sport doet. Dit werkt verfrissend en ze zeggen dat het nog gezond is ook, maar dit wachten we nog maar af.

Ad Cruijsen

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . het actieve GKS-lid en ballen tegenhouder van het tweede elftal, Erik van Toor alias Henk de Tank.

Terug naar het overzicht met artikelen