ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de tweede editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2003-2004.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 2 - seizoen 2003-2004  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Ad Cruijsen de (bal)pen doorgegeven aan Erik van Toor.

Beste lezers,

Erik van Toor Ola lezers,
Ik ben o zo blij dat ik de (bal)pen van Ad gekregen heb. Ad bedankt hiervoor . . . ! Ik ben Erik van Toor, ben 22 jaar en woon nu al weer zo'n twaalf jaar in Gassel en wel op de Dorpstraat 26 bij mijn ouders. Daarvoor hebben we in Molenhoek, Nijmegen en in Boven-Leeuwen gewoond, waar we een boerderij gehad hebben. Toen we die verkocht hadden is ons pap op de vrachtwagen gaan rijden en sindsdien wou ik dat ook. Na eerst mijn verschillende opleidingen in de richting metaal te hebben gevolgd heb ik m'n groot rijbewijs gehaald. En nu werk ik bij VEN-internationale versmarkt in Cuijk, ook wel bekent als Eric Boeijen.

Nu even over 't voetbal. Ik voetbal sinds m'n 12e bij Gassel en heb altijd in de goal gestaan, want voor rennen ben ik niet gemaakt. Toen ik 15 was mocht ik voor het eerst met de senioren meedoen in het oude derde, waar toen oud eerste elftal spelers in stonden. Ongeveer een jaar later werd er een nieuw team opgericht waar allemaal jongeren tussen de 18 en 24 jaar in speelden (alleen Bart van Leur en Peter Tonies waren ouder en dat waren ook de leiders van het 3e van toen). Dat was een zeer nuttige tijd . . . maar toen Perry Bens in de voorbereiding geblesseerd raakte, mocht ik bij het tweede elftal aantreden. En niet zonder succes want we werden dat jaar gelijk met overmacht kampioen. Sindsdien speel ik in de selectie en verder ben ik leider van de B1 en zit ik in het jeugdbestuur.

Genoeg over het voetbal. Andere hobby's van me zijn tennissen en biljarten en ook ben ik jeugdleider bij de Bosrakkers, waar ik ook geen vergadering van mis . . . ! Dan heb je natuurlijk nog de G.K.S. (de Gasselse Kantine-Side, red.) waar ik er één van ben. Het is de laatste tijd rustig rond de G.K.S. maar daar komt zekers verandering in. Jullie komen er nog wel achter. . . Tot slot zal ik uitleggen waarom ik Henk de Tank wordt genoemd. Dat is niet om mijn geweldige lichaam, maar omdat ik een keer geprobeerd heb de loods van Ben Litjens te slopen met een Mazda 323, 16-klepper injectie. Dit was 't dan wel. Ik vond het leuk om te doen.

Erik van Toor

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . de stuuvert van het vierde elftal; Arno Brans

Terug naar het overzicht met artikelen