ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de vijfde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2003-2004.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 5 - seizoen 2003-2004  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Anneke Nibbeling de (bal)pen doorgegeven aan Dirk Verbruggen.

Dirk Verbruggen Hartstikke bedankt Anneke! Ik dacht ojee, wat moet ik hier nou mee. Maar ja, ik zag het al een keer gebeuren en ik maak er wel iets leuks van. Ik zal mijn eigen even voorstellen. Ik ben Dirk Verbruggen voor diegene die mij (Diderik) nog niet kennen. Ik ben zoon van Albert en Truus Verbruggen en broer van Imke en Rik. Ik ben woonachtig in de villawijk De Hogenakker. Op 8 oktober word ik alweer een tigger (20). Mijn hobby's zijn onder andere voetballen, feesten, en nog meer feesten. Ik ben verder leider van de jeugdvereniging De Bosrakkers en ik train samen met Rob ten Haaf de F-jes. Effe iets over mijn school en opleiding; na de lagere school hier in Gassel ben ik naar 't Merlet in Mill gegaan richting bouw. Ik heb daar vier jaren geouwehoerd, gefeest en een beetje geleerd, maar ik ben wel geslaagd voor mijn diploma. Na Mill ben ik de richting van de interieurbouw in geslagen (in Uden) en dat bevalt me goed. In Uden was het dus vier dagen werken en één dag studeren. Dat duurde twee jaar. Na die twee jaar ben ik begonnen bij De Vier Interieur bouw in Cuijk waar ik momenteel nog eens twee jaar avond- en zaterdagopleiding doe op Het Koning Willem I college in Den Bosch. Ik moet wel zeggen dat het op zaterdag's niet altijd meevalt om de boeken open te doen na een avondje doorzakken in de kroeg.

Nou ga ik eens effe vertellen over de inmiddels al zeer bekende en gezellige vriendengroep de K.P.G. oftewel Knak's Place Gassel. We zijn momenteel met zo'n twintig man waaronder een aantal dames. We zijn gehuisvest bij de familie van de Broek in de achterbouw, waar wij met een gemiddelde van een man of zeven, daar acht avonden in de week zitten grapjes te maken en biertjes te drinken. Mijn voetbalcarrière bestaat vooral uit kampioen worden. Tenminste in de jeugd was dat zo. Ik ben in de E-jeugd begonnen met voetballen of iets wat daarop lijkt. In de E en de D ben ik onder andere getraind door Ad Cruijsen en Jan Josemanders. Vanaf de D tot aan de B ben ik getraind door Silvo en Bas. Dit waren hele succesvolle jaren. We zijn maar liefst vier keer kampioen geworden. Ook hebben we met zijn allen nog een leuk voetbalweekend gehad in Duitsland. Het was een super leuke tijd. Na dat weekendje ben ik nog één jaar getraind door Marius van der Linden in de B. Dat was ook mijn laatste jaar in de jeugd. Na de jeugd ben ik naar de senioren gegaan waar ik in de selectie terechtgekomen ben. Ik voetbal daar nou al drie jaar in het tweede elftal van VV Gassel. Dit alles is geheel naar waarheid ingevuld. Was getekend: Dirk Verbruggen Alias Diderik.

Dirk Verbruggen

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . de kleinste dulle van de selectie; Rob ten Haaf

Terug naar het overzicht met artikelen