ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de eerste editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2004-2005.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 1 - seizoen 2004-2005  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Dirk Verbruggen de (bal)pen doorgegeven aan Rob ten Haaf.

Rob ten Haaf Dirk (Diderik) hartstikke bedankt! Aan mij de eer om weer een beetje inkt uit de balpen te krijgen. Valt niet mee na een lange zomerstop. Maar om toch te beginnen zal ik me even voorstellen, voor wie mij nog niet kent. Ze hebben mij ongeveer 19 jaar en vijf maanden geleden een naam gegeven dat is Rob ten Haaf. In de loop der jaren kreeg ik er meer namelijk Ropje en Laaf. Ropje omdat ik niet een van de grootste ben en Laaf van het volk van Laaf van de Efteling; je weet wel die kleine knappe mannetjes. Ik woon op de Hogenakker 22 natuurlijk in Gassel: the place to be. Ik ben werkzaam bij Engels keuken en interieurbouw in Wanroij, waar ik het al bijna een half jaar goed naar m'n zin heb. Ik maak daar keukens en badkamermeubels en alles alleen op maatwerk. Na kwart voor vijf en in het weekend komt er tijd voor hobby's zoals voetballen, wat ik al vanaf mijn vijfde beoefen en nog steeds met veel plezier doe.

Ik doe ook nog aan motorcrossen en wel op een Honda 125cc. Ik heb daarvoor een Kawasaki 80cc gereden of eigenlijk was dat meer sleutelen dan rijden. Daardoor is ook mijn hobby sleutelen ontstaan. Na dit alles gedaan te hebben zit ik vaak bij de K.P.G. (Knak's Place Gassel) om ‘n lekker koud flaske Bavaria (worden er vaak meer) te nuttigen. En daar wordt op een avondje veel slappe kwats verkocht. Omdat ik ook nog vijf dagen in de week werk moet het geld ook ergens naar toe. Daarom ga ik vaak stappen en naar feestjes hier en feestje daar, kroeg in kroeg uit en de kermissen niet te vergeten. Ik zit ook nog op school in Den Bosch op de maandagavonden en zaterdagmorgens. Ik leer daar voor meubel- en interieurbouwer. Ik moet zeggen: daar kun je beter niet aan beginnen. Aan de opleiding wel, maar om er heen te rijden: een file hier, tankstation daar en dat allemaal in een Opel 1.4i niet te vergeten met Philips uittrekbare radio en cassettedeck.

Over mijn voetbalcarrière gesproken, die ben ik al vroeg begonnen in de F-jes en in de A geëindigd. Dat was een heel mooie tijd waarin we veel bekers gewonnen hebben en aan tig toernooitjes hebben meegedaan. Als junioren zijn we een keer of vijf kampioen geworden. Nu speel ik in Gassel 1 waar ik het goed naar mijn zin heb. Ik hoop dat we dit jaar nog een keer kampioen worden. Alles moet je een keer meemaken dus ook in de senioren kampioen worden. Ik wens alle sporters en lezers veel suczeven en hoop jullie wel weer een keer langs de lijnen van "de Oude Kamp" te zien.

Rob ten Haaf

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . de aanvoerder van het vierde elftal; Joland Thijssen alias kippendief Ties

Terug naar het overzicht met artikelen