ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de tweede editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2004-2005.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 2 - seizoen 2004-2005  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Rob ten Haaf de (bal)pen doorgegeven aan Joland Thijssen.

Joland Thijssen Als eerste wil ik natuurlijk Ropje bedanken voor het doorgeven van (bal)pen aan mij. Ook ik zal me natuurlijk even voorstellen. De naam is Joland Thijssen, beter bekend als Ties en de laatste tijd ga ik ook door het leven als de "ouwe kippedief" Zo'n 33 jaar geleden ben ik geboren aan de Zeegstraat in Gassel. Dat huis is al lang geleden afgebroken, dus het is niet mogelijk de plek te bewonderen waar deze jongen ter wereld is gekomen. Op mijn 1e verjaardag ben ik met ons pa en ma verhuisd naar de Gentstraat nummer 10. Daar werd ons Angelique geboren en toen was de familie Ties compleet. Tot m'n 28e ben ik een echte Gentstrater geweest. Toen ben ik op mezelf gaan wonen op de Kapellaan 1a. Daar zit ik inmiddels als zo'n dikke 5 jaar en ik heb het er enorm naar m'n zin. Inmiddels ben ik ook al weer bijna 6 jaar met Petra Nibbeling aan mijn zijde. We wonen nog niet samen, maar vaak is ook zij op de Kapellaan te vinden.

Op m'n 7e ben ik begonnen met voetbal. Eerder kon toen nog niet want er waren nog geen F-elftallen. Voetbal was mijn grootste hobby, overal ging de bal mee naar toe. Na school werd de tijd geheel gevuld met voetbal. Op het pleintje met veel kinderen uit de buurt en natuurlijk op straat, waar ik veel voetbalde met Maurice Willems en Wim Linders. Een echt straatvoetballer dus en dat is nog steeds aan de techniek gezien . . . . In het seizoen 1979-1980 ben ik zelfs nog sportman van de jeugd geweest. In de jeugdelftallen heb ik altijd veel plezier gehad. Maar vooral de jaren in de A waren iets aparts. De bekende 0-0 bekerwedstrijd tegen JVC A1en het theepot-incident in Milsbeek zal ik nooit vergeten. Na de wedstrijden nog even een pilsje pakken bij Lam Linders, echte gezellige tijden waren dat. Na de jeugd heb ik nog even een blauwe maandag in het eerste gestaan. Maar uitgaan en vele biertjes drinken, stond een verdere "voetbalcarrière" in de weg. Zo ben ik al gauw in "het elftal" gekomen. Jarenlang ben ik samen met Marco Derks leider geweest van Gassel 4. Nu doe ik dat samen met Janick de Kleijn. We zijn in de loop der jaren een echt vriendenelftal geworden. In de 1e, 2e en vooral 3e helft hebben we de grootste lol samen. Het is een elftal waar ik enorm veel plezier mee heb, kortom waar ik erg trots op ben. Alleen zou ik nog heel graag een keer kampioen willen worden, ik denk dat dan het hele elftal een week vakantie op zal nemen om dat te gaan vieren.

Naast voetbal heb ik nog een aantal hobby's meer. Ik ben namelijk ook al weer 10 jaar leider van Jeugdvereniging "De Bosrakkers" in Gassel. Elke vrijdagavond proberen we de jongeren in Gassel wat fatsoen bij te leren en ik zal je vertellen dat dat niet meevalt als je zelf ook niet al te veel fatsoen hebt. Ook het jaarlijkse kamp en de vele andere activiteiten zijn elk jaar weer een enorme happening. Sinds drie jaar ben ik ook lid van de Raad van Elf van Carnavalsvereniging "De Ezels". Allemaal strak in het pak en feesten maar. Ook biljart ik alweer zo'n dikke tien jaar. Eerst deden we dat bij café van Boekel en sinds die kroeg gesloten is gaan we naar café "Hanneke". In 2002 ben ik zelfs nog een keer Gassels biljartkampioen geweest. Elke donderdagavond ga ik zwemmen in Cuijk. Met een paar kameraden lekker een uurtje dobberen om daarna weer lekker aan de bar te belanden. Dus veel voetballen, kantineren, carnavallen, biljarten, zwemmen en uitgaan. En elke keer komt dan dus wel een hele grote hobby van mij om de hoek kijken; het nuttigen van een lekker koud potje bier.

Naast mijn hobby's heb ik ook nog wat tijd over voor mijn werk. Ik werk nu alweer zo'n jaar of negen bij Jan Derks in de Reek. Overal tentjes bouwen, dus ook op het werk kom ik regelmatig op plekken waar gefeest wordt. Daarvoor heb ik zo'n drie jaar als advies-baliemedewerker op de bank gewerkt. Ook heb ik anderhalf jaar bij Freek Classens rondgelopen. Hij was toen net begonnen met het bouwen van zijn nieuwe schuur. Daarna ben ik de tentenbouwelarij ingegaan en hoe lang we dat volhouden zien we nog wel. Nou kap ik ermee en hoop dat jullie met plezier dit verhaaltje gelezen hebben. Ik heb het in ieder geval met plezier geschreven. En als je nog meer van Ties wilt weten, dan mag je me altijd op een pilsje trakteren en dan kunnen we lekker even bij babbelen.

Joland Thijssen

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . de altijd goedlachse Puck van Iersel van het dameselftal.

Terug naar het overzicht met artikelen