ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de derde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2004-2005.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 3 - seizoen 2004-2005  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stukje moet schrijven. Dit kan bijvoorbeeld zijn over hobby's, werk, school, de voetbalclub of over zijn of haar elftal. De bedoeling is dat de (bal)pen telkens wordt doorgegeven aan een lid van VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Joland Thijssen de (bal)pen doorgegeven aan Puck van Iersel.

Puck van IerselZoals de meeste, vind ook ik het heel erg leuk om een stukje te schrijven. Natuurlijk wil ik daar Joland Thijssen hartelijk voor bedanken! Joland had mij hier al op voorbereid, kun je er vast over nadenken zei hij. Maar geen zorgen dacht ik, IEDEREEN komt een keer aan de beurt. Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Puck van Iersel en ik ben 23 jaar. In Gassel heb ik Ruud de Kleijn leren kennen en sindsdien ben ik niet meer te verjagen uit het Gasselse land. Cuijk heb ik verlaten…maar mijn familie daar, zie ik nog regelmatig. Ons pap en ons mam zoals jullie dat hier zeggen en mijn vier zusjes Malu, Vanya, Robin en Krista.

In Nijmegen heb ik de opleiding SPW gevolgd. Maar omdat ik nog niet precies wist wat ik verder wilde, ben ik fulltime bij Chez Wiellie gaan werken. Daar werkte ik eerst alleen in het weekend. Maar na een paar jaar hing die frietlucht me de keel uit en ben ik op zoek gegaan naar een leukere baan. Nu werk ik sinds twee jaar bij De Eerste Stap in Wijchen. Daar werk ik als groepsleidster bij een buitenschoolse opvang voornamelijk met kinderen van vier jaar. Een hele leuke baan waar ik ‘t goed naar m'n zin heb. Verder woon ik sinds drie jaar samen met Ruud, eerst op de Hofstede in een klein gezellig huisje. Maar toen we daar net woonden kreeg Ruud bericht dat hij kon gaan bouwen. En een metselaar laat zo'n kans zeker niet schieten. Inmiddels na anderhalf jaar zwoegen is het huis helemaal af. En nu wonen we sinds kort in het nieuwe stukje van Gassel namelijk De Deel. Het is nu echt genieten na een tijd hard werken. Alleen wonen we nu wel helemaal ver van het voetbalveld af.

En nu over het voetballen …een aantal jaar geleden werd ik door een aantal meiden, die ik kende van het uitgaan, gevraagd om te starten met een dameselftal. Ik dacht, ik ga het gewoon proberen en met een leuke groep meiden moet dat lukken. Het eerste jaar was Jan Josemanders onze trainer en hij heeft ons veel moeten leren. Want veel van ons hadden nog nooit gevoetbald of lang geleden ooit eens. Op trainingen werd er soms meer gelachen dan getraind maar Jan vond dat niet erg. Hij was zelf ook wel in voor een grapje. Ook waren er momenten in een wedstrijd dat er meer op uiterlijk werd gelet dan op de bal. Misschien was dat wel de reden dat we een wedstrijd verloren met 40-0. Maar zo'n nederlaag wilden sommigen van ons echt niet nog eens meemaken en we gingen fanatiek verder met trainen.

Na een jaar of twee stopte Jan er mee en kregen we een nieuwe trainer; Rick de Jong. In de loop van het seizoen kregen we steeds meer ervaring en ging het wat beter. De 40-0 was al verleden tijd, we verloren alleen nog maar met 20-0. Maar Rick kon het niet lang volhouden met ons en hij kapte halverwege het seizoen ermee. We zaten toen zonder trainer. Gelukkig waren Hennie Hendriks en Jo Hendriks zo aardig om ons tijdelijk te trainen en te ondersteunen. Nu hebben we al weer sinds twee jaar Frans Peters als trainer. Frans had vier jaar lang de dames van Excellent uit Oploo getraind dus genoeg ervaring om ons alles over voetballen te leren. We zijn nu zeker gestegen met onze talenten. Zo staan we nu als middenmotor op de lijst. Ik hoop dat we dit seizoen nog meer stijgen en dat we, zoals Frans beloofde, een keer kampioen worden.

Nu vind ik dat ik genoeg heb getypt over mezelf en kom als je toch niets te doen hebt op een zondagochtend een keer kijken bij het dameselftal.

Puck van Iersel

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . de trainer van Gassel B1 en selectiespeler Johan Jaspers.

Terug naar het overzicht met artikelen