ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de eerste editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2005-2006.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 1 - seizoen 2005-2006  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stuk moet schrijven. Bedoeling is dat de (bal)pen wordt doorgegeven aan een lid van de VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Paul Franken de (bal)pen doorgegeven aan Edwin Hendriks.

Edwin Hendriks Als eerste wil ik Paul Franken ff bedanken voor het geven van de bal(pen). Ik zal me eerst ff voorstellen. Ik ben Edwin Hendriks en ben 28 jaar jong. Ik woon in de Gentstraat. Het lukt me maar niet om uit de leukste straat van Gassel weg te komen. Ik ben op m'n zesde begonnen met voetballen in Gassel. Bij de plaatselijke VV. Ik speel dus al heel wat jaartjes met veel plezier bij Gassel. Ik heb de afgelopen jaren al wat bijnamen gekregen van wat vrienden, zoals Eddie Raddraaier en de Kaartenkoning. Al moet ik zeggen dat het het laatste seizoen wel wat minder is geworden met de kaarten. Scheelt me toch heel wat eurootjes. Ik heb sinds anderhalf jaar 'n vriendin, Carola. De meeste van jullie kennen ze wel. Ze komt uit Hoofddorp. Dit is af en toe best lastig als je zondagmorgen moet voetballen. Ik moet zondag al vroeg op pad om op tijd op het voetbalveld te zijn. Ik heb zelfs al overwogen om bij Hoofddorpse Boys te gaan voetballen maar ik denk dat ik de derde helft in Gassel teveel ga missen dan. Het afgelopen seizoen was natuurlijk 'n leuk seizoen. Ondanks dat ik regelmatig geblesseerd was vond ik het prachtig om met het 1e elftal kampioen te worden. Het was 'n geweldig feest en de rondrit op de platte kar was ook schitterend om mee te maken.

Een hobby van mij is natuurlijk de derde helft in de kantine. Ben altijd lastig weg te slaan op de zondagmiddag. Ik heb sinds 'n maandje een nieuwe baan. Ik werk tegenwoordig bij Quantore in Beuningen. Als orderpicker en heftruckchauffeur. Wel is het 'n nadeel dat ik nu in ploegen moet werken. Dus trainen is af en toe lastig. Een andere hobby van mij is NEC. Ik heb ongeveer 10 jaar 'n seizoenkaart gehad. Lekker met wat vrienden gezellig naar het mooiste voetbal van Nederland kijken…… Het hoogtepunt was toch wel het seizoen dat NEC Europees voetbal haalde, al was het van korte duur. Ben toen samen met Henk de Tank en Ivo van de Wiel naar Polen geweest. Dit was 'n erg leuk tripje. Afgezien van de treinreis van 17 uur en ook nog eens 17 uur terug. Wel 'n voordeel van Polen is dat het bier niet al te duur is en ook nog eens goed smaakt. Ook ben ik samen met m'n ouders, m'n broer Michel en Herman en Wim Linders naar Schotland geweest om naar Nederland te gaan kijken. Dit was de beslissings- wedstrijd voor het EK 2004 in Portugal. Lekker met die Schotten 'n biertje drinken in een van de vele pubs daar. Helaas toen wel verloren maar 'n week later in Amsterdam is alles toch nog goed gekomen. Ik heb wel zo'n beetje alles verteld wat er te vertellen valt. Ik hoop ook dit jaar weer op 'n leuk en vooral gezellig seizoen bij Gassel. Voor mezelf vooral 'n seizoen met wat minder blessures.

Edwin Hendriks

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Wimke Linders.

Terug naar het overzicht met artikelen