ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de tweede editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2005-2006.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 2 - seizoen 2005-2006  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stuk moet schrijven. Bedoeling is dat de (bal)pen wordt doorgegeven aan een lid van de VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Edwin Hendriks de (bal)pen doorgegeven aan Wim Linders.

Wim Linders Om te beginnen wil ik Eddy Raddraaier/Kaartenkoning alias Sjaak Afhaak bedanken voor het doorgeven van de balpen. Zal me even voorstellen voor de mensen die mij nog niet kennen, ben Wim Linders, 33 jaar en woon op De Deel in Gassel. Voordat ik daar terecht kwam heb ik zo'n zes jaar in Grave gewoond door gebrek aan woonruimte in Gassel. Ben na de lagere school naar de LTS in Cuijk gegaan waar ik de richting metaal heb gedaan. Daarna nog twee jaar naar het ROC in Cuijk waar ik de opleiding draaier/freezer heb gevolgd. Jaartje dienst als zandhaas en tja daar was dan die klik met dat zand en stenen. Ben in Duitsland begonnen met ons pap om de grondbeginselen te leren van het vak en die daarna uit te bouwen met ome Jan Linders. Na zo'n zeven jaar in die Hei-maat rond gesjouwd te hebben vond ik het wel prettig om wat dichter bij huis te gaan werken en ben ik bij de Gebr. Remmits in Wijchen terecht gekomen. Toen ik daar drie jaar aardig wat contacten had opgedaan ben ik als zelfstandige begonnen en houd dat alweer bijna vijf jaar vol.

Naast dat drukke leventje is er maar één echt grote hobby en dat is natuurlijk voetballen. Ben op m'n zesde begonnen bij de plaatselijke VV en na de jeugdelftallen door gelopen te hebben ben ik op m'n achttiende bij de selectie gekomen. Na het merendeel van de jaren in het eerste te hebben gespeeld, ben ik dit seizoen als aanvoerder een vaste kracht in het tweede van VV Gassel geworden. Dat bevalt met prima en in het begin van de competitie lagen we ook op titelkoers. Maar door wat slordige nederlagen is die kans zo goed als verkeken. Dat is natuurlijk erg jammer maar kan me herinneren dat het eerste vorig seizoen negen punten achter stond, dus zeg nooit nooit. Ik ben ook erg graag in de kantine om eens een pilsje te drinken en als dat er meer worden dan drie moet er natuurlijk gesteukt worden vandaar de naam Wimke Steuk. Als je me niet in de kantine kunt vinden, ben ik regelmatig in het plaatsje Nistelrode waar ik sinds kort een vriendin heb leren kennen die luistert naar de naam Sandra en een dochtertje heeft genaamd Quinty en ook daar kan het bijzonder gezellig zijn. Denk dat ik wel genoeg heb verteld over mezelf en vond het leuk om een stukje te schrijven in dit mooie clubblad "Doeltreffend".

Wim Linders

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Eric van Boekel alias motorkapmuis Enrico en verzorger van Gassel 1.

Terug naar het overzicht met artikelen