ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de vierde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2005-2006.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 4 - seizoen 2005-2006  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stuk moet schrijven. Bedoeling is dat de (bal)pen wordt doorgegeven aan een lid van de VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Eric van Boekel de (bal)pen doorgegeven aan Geert Janssen.

Geert Janssen Om te beginnen wil ik Eric van Boekel hartelijk bedanken voor het doorgeven van de balpen. Voordat ik begin te vertellen zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben Geert Janssen, 39 jaar oud en geboren op de Overlaat 4. Na vijf jaar samen met Mirjam op de Hofstede gewoond te hebben, wonen we sinds 1998 in de Schoolstraat. In 2001 en 2002 zijn onze twee meiden Moni en Merijn daarbij gekomen. Naast leider zijn van het 3e elftal, ben ik ook vaak te vinden bij de Shetlanders in onze wei. Tuinieren is ook een hobby van me geworden. Natuurlijk zijn er dan ook nog onze twee kleine meiden die er dag en (soms) nacht zijn. Zoals de meesten ben ik na de lagere school naar de Mavo in Grave gegaan. Daarna heb ik de Slagersvakschool in Arnhem doorlopen en heb deze na vier jaar succesvol afgerond. Ik heb twaalf jaar lang als chefslager bij de C1000 in Nijmegen gewerkt en werk nu al twee jaar als line manager bij Two Sisters in Cuijk. Over mijn voetbalcarrière gesproken: ik ben begonnen bij de E en heb alle elftallen doorlopen tot en met de A. Het was een leuke tijd met een paar grappige anekdotes, zoals met acht mensen in de auto van Jan Josemanders naar de uitwedstrijden. En natuurlijk het uitstapje naar Duitsland (Dromersheim). Dit werd mede georganiseerd door Piet Tonies met als klapper het bezoek aan Fantasialand. En niet te vergeten het Europees Kampioenschap in Engeland, waar we naar de wedstrijd Nederland - Schotland zijn geweest.

Na de A ben ik naar de selectie gegaan en heb een aantal jaren gekeept in het 2e elftal. Vervolgens ben ik naar het 1e elftal gegaan, maar na een mindere periode (de zaterdagavond) heeft de trainer me teruggezet naar het 2e elftal. Eindelijk zag ik in dat het toch een serieuze zaak was en ben ervoor gegaan en kwam weer terug in het 1e elftal. Dit was een zeer leuk elftal met Lange Jan, Poemel, Ad Cruijsen en Ad Spijk. Helaas raakte ik geblesseerd aan mijn knie tegen Vianen. Na twee operaties leek alles weer ok te zijn, maar toen ging het verkeerd met mijn rug wat eindigde in een hernia. Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik stopte met actief voetballen. Na acht jaar ben ik het toch weer gaan proberen in het 5e elftal die dat jaar zonder echte keeper kampioen werden. Maar na een periode van een half jaar ging het medisch gezien helaas toch niet. Toen heb ik besloten om "lijder" te worden van het derde elftal, samen met Hans Eleuwarin. Wij hebben een leuk team en het gaat ons goed af. Na twee kampioenschappen zijn we dit jaar één klasse hoger gaan voetballen wat ons toch wel zwaar valt, mede door de vele blessures van een aantal geroutineerde spelers. We worden tenslotte ook allemaal een dagje ouder en helaas komen dan de gebreken.

Geert Janssen

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Sander Derks, de "vlaggoloog" van Gassel 4, ook wel bekend als Frits.

Terug naar het overzicht met artikelen