ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de eerste editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2006-2007.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 1 - seizoen 2006-2007  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stuk moet schrijven. Bedoeling is dat de (bal)pen wordt doorgegeven aan een lid van de VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Geert Janssen de (bal)pen doorgegeven aan Sander Derks.

Sander Derks Ik zou willen beginnen met te zeggen: "Janssen, bedankt voor het doorgeven van de balpen." Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Sander Derks, maar in de wijde omgeving beter bekend als Frits. Ik ben 35 jaar en woonachtig in Gassel. Omdat mijn schoonouders geen kinderen kunnen krijgen, woon ik inmiddels alweer enkele jaren alleen in het voorste gedeelte van de laatste woning aan de linkerkant van de Dorpstraat. Mijn schoolcarrière heeft niet veel bijzonders om het lijf. Na de lagere school heb ik in eerste instantie in Cuijk en later in Mill de L.T.S. gevolgd. Daarna heb ik de Metaalopleiding aan het R.O.C. in Nijmegen gevolgd. Met de goedkeuring van de leraren hebben we op een gegeven moment besloten dat ik het af kon zonder studie en ik ben vervolgens begonnen bij De Molen Banden in Reek. Ik heb daar eerst gewerkt als onderhoudsmonteur. Toen dit werk uitbesteed werd, ben ik begonnen als monteur in de werkplaats. Na enkele jaren kreeg ik een baan aangeboden bij een bandenzaak in Katwijk, waar ik ben begonnen als servicemonteur. Ik heb daar zo'n elf en een half jaar in de wijde omgeving banden gerepareerd bij de klanten aan huis. Ruim zes jaar geleden ben ik overgestapt naar Autobedrijf Thoonen hier in Gassel en ben daar tot op heden nog steeds werkzaam in de werkplaats.

Bij de voetbalclub ben ik wekelijks actief als vlaggoloog bij het vierde elftal. Met dit elftal hebben we in het verleden elf keer meegedaan aan de jaarlijkse pronkzittingen van Carnavalsvereniging "De Ezels". We hebben hieraan elk jaar heel veel plezier beleefd. Bij de VV Gassel ben ik verder nog actief als lid van de Barcommissie en ben daar verantwoordelijk voor jullie droogje en natje. Daarnaast regel ik samen met enkele andere mensen het jaarlijkse Karttoernooi op het Julianaplein. Verder heb ik ook nog enkele andere hobby's. Sinds zeven jaar gaan we met een vriendengroep één week van het jaar skiën. Dat is toch al gauw zeven weken sporten (en overmatig drinken) in zeven jaar. Daarnaast ga ik wekelijks graag een balletje stoten op het groene laken bij Café Hanneke en ben ik alweer vijf actief lid van de Vaste kern van Carnavalsvereniging "De Ezels". Ik vind dat ik genoeg over mezelf heb verteld en wil het daarom hierbij laten.

Frits Derks

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Mariëlle Swartjes, je weet wel, dat is die blonde die altijd die opgevoerde chocomel (Bailey's) drinkt.

Terug naar het overzicht met artikelen