ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de eerste editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2007-2008.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 1 - seizoen 2007-2008  |

Geef de (bal)pen door aan is een steeds terugkerende rubriek waarin telkens iemand anders een stuk moet schrijven. Bedoeling is dat de (bal)pen wordt doorgegeven aan een lid van de VV Gassel uit een ander elftal. In de vorige editie heeft Mariëlle Swartjes de (bal)pen doorgegeven aan Alexander van Roosmalen.

Alexander van Roosmalen Hallo allemaal,

Toen ik hoorde dat ik een stukje mocht schrijven in ons prachtige clubblad, sprong ik een gat in de lucht van blijdschap. Maakte een vreugdedansje door de huiskamer en heb thuis meteen de vlag uitgehangen. Na jaren lang zeuren bij iedereen die in het bezit was van de (bal)pen, heeft eindelijk iemand mijn smeekbedes verhoord en de pen aan mij doorgegeven. Daarom zeg ik uit de grond van mijn hart MARIELLE HARTSTIKKE BEDANKT. Voor degene die mij niet kennen (ik woon tenslotte toch al een kleine 5 jaar in Escharen) zal ik me eerst even voorstellen. Ik ben geboren 26 januari 1971 op de Nieuweweg 22 in Gassel. Ons pap en ons mam hebben mij Alexander genoemd, al denk ik dat meer mensen mij kennen als Ali. Ik heb twee oudere broers Henry en Robert en ik een klein zusje Miranda. Ik woon nu al 5 jaar samen met Sabine en ben sinds september 2006 de trotse papa van onze zoon Gijs. In mijn jeugdjaren heb ik veel spannende avonturen met mijn maatjes Jannie, Frits, Grad en Ties beleefd. Na het succesvol afronden van de zware basisschool opleiding in Gassel ben ik naar het Merlet College in Cuijk gegaan. Op deze school ging het me zeer gemakkelijk af, zodat ik na 7 jaar trots het Havo diploma in ontvangst mocht nemen. Hierna ben ik naar de Meao in Nijmegen gegaan. Ik ben daar echter niet zoveel aanwezig geweest, omdat ik en een zekere Rudy D vaker aan het profiteren waren van de net ingevoerde ov-jaarkaart en heel Nederland doorreisde, dan braaf studeerde op school.

Zonder diploma toch aan een baan gekomen bij Jan Derks in de Reek. Ik heb daar een jaar of 14 gewerkt, eerst als kabellasser daarna als tentenbouwer. Nu werk ik alweer ruim 3 jaar aan het spoor en zorg daar dat alles veilig verloopt. Mijn voetbalcarrière begon al bij de F-jes. Ik heb alle jeugdelftallen van Gassel doorlopen. Als het heel mooi weer was en ik er veel zin in had kon ik vrij aardig ballen. De overstap naar de senioren heb ik toen nooit kunnen maken door een zware knieblessure, waardoor ik niet meer mocht voetballen. Doordat ik zelf niet meer mocht spelen had ik veel tijd om voetballen te gaan kijken. Als liefhebber van goed, mooi, verzorgd, aanvallend voetbal blijft er natuurlijk maar 1 club over en dat is ons aller AJAX. Ik heb inmiddels al zo'n 15 jaar een seizoenkaart. Ik ben Ajax over de hele wereld na gereisd met als hoogtepunten de gewonnen CL finale in Wenen en de winst in de finale voor de wereldbeker in Tokyo. Ik heb er alle vertrouwen in dat deze glorie tijden nog een keer terugkeren.

Sinds een paar jaar heb ik de draad van het voetballen toch weer voorzichtig opgepakt, door af en toe met het vierde mee te doen. Dat bevalt me erg goed vooral in de derde helft ben ik op mijn best. Aankomend seizoen vertoon ik samen met wat andere "oudere jongeren" onze kunsten in het nieuwe veteranen elftal. Verder ben ik ook al jaren lid van de harde kern van CV De Ezels. Dat is het hele jaar hard werken om er voor te zorgen dat de inwoners van het Ezelrijk een gezellige carnaval kunnen vieren. Ik ben een grote filmliefhebber, al zie ik de laatste tijd vaker programma's als Clowntje Bumba en de Teletubbies. Ook ben ik een echte Bruce "the Boss" Springsteen fan. Bij elke kaartverkoop voor een concert van de goede man ga ik op een kratje bier de hele nacht in de rij zitten. Het wordt dan weleens zo gezellig dat ik 's morgens bijna vergeten ben wat ik eigenlijk kwam doen. Ik denk dat ik zo wel genoeg over mezelf heb verteld. Mochten jullie nog vragen hebben kunnen jullie me altijd aanspreken. Ik ben altijd wel in voor een gezellig praatje.

Alexander van Roosmalen

Voor de volgende editie geef ik de (bal)pen door aan . . . . . Coen van de Broek, alias Lepie of Adje, bekend van zijn vele hoofdrollen in diverse kaskrakers van het Nederlandse witte doek!

Terug naar het overzicht met artikelen