ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "geef de (bal)pen door aan" dat is gepubliceerd in de (speciale) derde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2008-2009.

Geef de (bal)pen door aan
  |  editie 3 - seizoen 2008-2009  |

Speciaal voor deze editie vanwege het 10-jarig bestaan van het heropgerichte dameselftal van de VV Gassel, is de (bal)pen gegeven aan de Gasselse Femke Jaspers. Femke is één van de vrouwen die het damesteam 10 jaar geleden nieuw leven in heeft geblazen. Hoe is zij ooit begonnen en hoe gaat het nu met haar?

Femke Jaspers Mij is gevraagd om een stukje te schrijven voor de Doeltreffend rondom het 10 jarig bestaan van het dames elftal. Ik zal mij eerst even voorstellen voor degene die mij niet kennen of mij alweer vergeten zijn. Ik ben Femke Jaspers, 25 jaar oud en geboren en getogen in Gassel. Nu ongeveer 10 jaar geleden begon ik met voetballen toen het dameselftal weer nieuw leven werd ingeblazen door onder andere Inge Franken. Het leek me wel gezellig om met een groep dames te ballen en daarna een drankje te doen in de kantine. Ze vonden dat keepen wel iets voor mij was, waarschijnlijk door de glansrijke carrière van mijn vader bij het eerste als keeper ;-) En zo geschiedde dat ik de keepster werd van het dames elftal. In het begin vond ik er niet zo veel aan, dat telkens moeten vallen op de grond. Erik van Toor heeft toen geprobeerd om mij minder bang te maken voor het gras. Helaas niet met heel veel succes, we verloren iedere week.

Met als dieptepunt de verloren wedstrijd tegen volgens mij het Oventje, 40-0 was toen de uitslag! Ik schaam me nog steeds als ik daar aan terug denk… Nu zullen jullie denken dat ik een super slechte keepster was, maar de wekelijkse hinderlagen waren (gelukkig) niet alleen aan mij te danken. Het kwam geregeld voor dat er op zondagochtend maar 9 of 10 dames klaar stonden om een balletje te trappen. Zo begonnen we de wedstrijd dus al geregeld met 1 of 2 speelsters te weinig. Deze mentaliteit en het eeuwige verliezen hebben ervoor gezorgd dat ik na ongeveer 1,5 seizoen voetballen een punt achter mijn carrière heb gezet. Ondertussen heb ik niet stil gezeten en heb ik verschillende opleidingen gevolgd. Afgelopen augustus ben ik afgestudeerd aan de NHTV, Internationale hogeschool Breda in de richting vrijetijdsmanagement. Op het moment ondersteun ik een project genaamd Beeldenstorm 2025. Binnen dit project ben ik de project-assistente en regel alles omtrent het project behalve de inhoud. Binnenkort zal ik het pittoreske Gassel verlaten en zal ik neerstrijken samen met mijn vriendje in het eeuwig gehate Grave.

Ik feliciteer bij deze het dameselftal met hun 10-jarige jubileum en ik zou zeggen: op naar de 20 jaar!

Femke Jaspers

Terug naar het overzicht met artikelen