ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "in de spotlight" dat is gepubliceerd in de eerste editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2009-2010.

In de spotlight
  |  editie 1 - seizoen 2009-2010  |

In deze Doeltreffend zetten we Hans Peters in the spotlight. Hans is sinds vorig jaar algemeen bestuurslid bij onze voetbalclub. We hebben Hans gevraagd om zichzelf aan de club voor te stellen.

Hans Peters Stel je even in het kort voor
Ik ben Hans Peters, ik woon aan De Deel in Gassel. Ik ben opgegroeid aan de Schuttersweg. Ik heb vanaf mijn jonge jaren getennist. Dat doe ik nu nog steeds maar niet in competitieverband. Om mijn conditie op peil te houden fitness, squash en zwem ik. Daarnaast heb ik dit jaar voor de 7e keer de vierdaagse gelopen.

Het is voor de voetballende leden bijna niet voor te stellen, maar toch: je hebt nog nooit in je leven een balletje getrapt! Hoe komt het dat je toch bestuurslid bent geworden?
Wim Linders heeft mij gepolst of dit iets voor me is. Ik ben 42 jaar en gesetteld in de nieuwste wijk van Gassel. Het moment is daar om me verdienstelijk te maken voor het verenigingsleven. De voetbalclub, Gassels grootste club, bestaat uit enthousiaste mensen. Er worden leuke feesten voor de leden en het dorp georganiseerd. Dankzij hen staat er een heel mooi clubhuis, de velden liggen er goed bij en de club bestaat uit enthousiaste teams. Ik heb ja gezegd. Op de Algemene ledenvergadering ben ik gekozen. En ook al voetbal ik niet zelf, ik vind het wel leuk om voetbal te kijken. NEC is de club waarvan ik het afgelopen jaar de resultaten het meest heb gevolgd. Ook EK's en WK's kijk ik graag.

Wat doe je in het dagelijkse leven?
In werk sinds maart 2008 als bouwkundig projectleider nieuwbouwprojecten bij de gemeente Wijchen. Het sportpark in de wijk Woezik, een combinatie van sportpark, schietvereniging en brede school, is een van de projecten waarvoor ik me het afgelopen jaar heb ingezet. Een ander deel van de tijd adviseer ik over bouwkundige aanpassingen in het kader van de WMO (de Wet Maatschappelijk Ondersteuning). Deze verscheidenheid aan werkzaamheden: van detail tot op hoofdlijnen en contact met burgers voor noodzakelijke aanpassingen tot grootschalige projecten, maakt het een hele leuke job. Ik kom in deze baan helemaal tot mijn recht. Ik ben mijn carrière begonnen bij een bouwbedrijf, daarna heb ik gewerkt bij een woningstichting en nu ben ik ambtenaar. Vanuit deze ambtelijke rol mag ik ook graag de politiek volgen.

Welke (bestuurlijke) taken heb je binnen de voetbalvereniging?
Ik heb de ledenadministratie van Maurice Willems overgenomen. Ook leg ik contacten met de gemeente Grave voor noodzakelijke (evenementen) vergunningen. Een taak die hierbij aansluit is het innen van de contributies. Ook ben ik de kartrekker van de donateurs actie die nu wordt gehouden. Tenslotte zal ik een rol in de barcommissie op me gaan nemen. Om wat meer namen en gezichten te leren kennen ga ik regelmatig op zaterdag en zondag naar het voetballen kijken. Zo raak ik meer bij de mensen betrokken. Het valt me op dat mensen als Jo Hendriks en Jos van der Heijden elke keer weer teams om zich heen formeren die het balletje laten rollen. Dit is een hele mooie kwaliteit: elke keer weer mensen enthousiast maken en de goede mensen bij elkaar zetten. Ook de voorzitter, Cor van Boekel, verstaat deze kunst uitstekend.

Welke tip heb je voor de leden?
Geef het even door aan de club als je verhuisd . Even het formulier van de site downloaden of een mailtje en iedereen is weer op de hoogte. (redactie: Op deze manier valt ook de Doeltreffend op de goede plek in de bus!)

Wat vind je nog meer leuk om in je vrije tijd te doen?
Ik houd van stedentripjes en langere vakanties. Ik ben vooral geïnteresseerd in cultuur, historie en architectuur. (De redactie stelt vast dat het appeltje niet zo heel ver van de boom is gevallen!) Boedapest vind ik een mooie stad. Daarnaast spreekt de architect Calatrava me aan. Calatrava verstaat de kunst van constructief ontwerpen met verschillende materialen. Hij heeft verschillende bruggen gebouwd, ook in Nederland. In Malmö staat van zijn hand de 'turning torso'. Uit dit ontwerp blijkt heel duidelijk zijn gevoel voor constructie.

We bedanken Hans voor dit interview en voor zijn inzet voor de voetbalclub. Graag tot langs de lijn!

Terug naar het overzicht met artikelen