ALGEMEEN

Clubblad

Artikelen

Op deze pagina vindt u het artikel "in de spotlight" dat is gepubliceerd in de vijfde editie van "Doeltreffend" van het seizoen 2009-2010.

In de spotlight
  |  editie 5 - seizoen 2009-2010  |

In the spotlight is een rubriek waarin we nader kennis maken met mensen welke betrokken zijn bij VV Gassel. In deze laatste Doeltreffend van dit seizoen hebben we Berna Cornelisse gevraagd voor In the spotlight. Sinds april 2009 woont Berna samen met haar man Rien op De Deel in Gassel en hoe ze daar terecht zijn gekomen, daar heeft Cor van Boekel zijn steentje aan bijgedragen.

Berna Cornelisse Berna vertelt: Voorheen woonden wij in Apeldoorn. Vanaf 1980 ben ik werkzaam bij Wegener. Wij verzorgen daar de overlijdensadvertenties voor zeven dagbladen. Aanvankelijk werkte ik alleen de avonduren van 18.00 uur tot 21.00 uur. Mijn kinderen waren toen vier en zeven jaar. Rien vond het fijn om 's avonds met hen bezig te zijn, dus dat was een prima oplossing. Naarmate Max en Anouk ouder werden, ging ik ook meer werken. Mijn baan bevat nu drie dagen van 7 uur. Wegens overplaatsing van ons bedrijf naar Nijmegen, (het gebouw van de Gelderlander), zijn wij verhuisd. Omdat we Brabant altijd al in ons achterhoofd hadden, Rien is namelijk een Bosschenaar...

Op Koninginnedag 2008 gingen we Gassel verkennen omdat daar verschillende huizen te koop stonden. We kwamen Cor van Boekel tegen en vroegen hem wat Gassel voor een dorp was. Tja, hoe konden we het toch zo treffen. Natuurlijk werd Gassel door Cor de hemel in geprezen, het was één en al lof. Dat had toch echt wel indruk gemaakt, enige tijd later reden we nog eens richting Gassel, we kwamen door de Schoolstraat en wie zagen we daar in de tuin, volop aan het werk? Ja hoor, het was Cor weer. We herkenden hem meteen, Cor moest even nadenken, wie wij ook alweer waren. Hij kon zich niet meer alles herinneren van de vorige keer, misschien lag de oorzaak wel bij wat alcoholische drankjes, hij was tenslotte gehuldigd op die bewuste dag. Maar afijn, naarmate het gesprek vorderde, werd alles weer duidelijk en we werden weer volop geïnformeerd. Van het één kwam het ander en al spoedig kochten we het huis op De Deel. We hebben hier veel verbouwd, alles is gelijkvloers, dus wie weet, blijven we ons verdere leven hier wonen.

Al spoedig kwam Cor langs om te vragen of ik interesse had om iets voor de voetbalvereniging te betekenen. Er was nog een tekort aan redactieleden bij Doeltreffend. Hoewel ik zelf helemaal niets met voetballen heb, heb ik geen moment geaarzeld. Tenslotte moet je ergens beginnen als je naar een plaats bent verhuisd waar je niemand kent. Het leek me ontzettend leuk, daarom heb ik toegestemd. Mijn taak is ervoor te zorgen dat alle rubrieken tijdig binnen zijn. Indien nodig, breng ik nog correcties aan zodat Rudy het boekje verder in elkaar kan zetten. Dus de week voor de deadline, zit ik nog even iedereen achter de broek. Als de boekjes gedrukt zijn, kunnen de overige redactieleden ze bij mij ophalen om ze te bezorgen.

Verder proberen we toch zeker 1x per maand naar Dordrecht te gaan waar onze dochter Anouk woont. Dan kunnen we onze kleindochter Demi, waarop ik apentrots ben, weer bewonderen. Ze is nu één jaar oud. Wij vinden het belangrijk om haar regelmatig te zien. Omdat wij nog niet zo lang hier wonen, hebben we nog het gevoel dat we hier op vakantie zijn, daarom blijven we ook heerlijk thuis. We kunnen de omgeving nog wat verkennen, daar kunnen we al volop van genieten.

Hobby's/vrije tijd. In oktober 2009 ben ik lid geworden van het popkoor "Sparkel" in Grave. We repeteren 1 keer in de week met zo'n 20 personen. Ook treden we regelmatig op als er iets te doen is in Grave zoals een kerstmarkt. Helaas ging de kerstmarkt afgelopen jaar niet door vanwege de sneeuw-overlast. We hadden veel geoefend, dus dat was erg jammer. Als er iets te doen is in Gassel, gaan we meestal wel even kijken, Op 17 april 2010 hebben we nog volop genoten van het optreden van de Harmonie bij De Viersprong. Dat was echt de moeite waard. Misschien krijg ik als ik stop met werken wel meer hobby's. Vaak wordt vrije tijd dan toch wel weer op de één of andere manier ingevuld. Wie weet ga ik dinsdags met de bejaardengym meedoen. Ik ben nu 61 jaar dus voorlopig ben ik nog onder de pannen.

Berna Cornelisse

Terug naar het overzicht met artikelen