2002-2003

VCO C1 - Gassel C1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd VCO C1 - Gassel C1 uit het seizoen 2002-2003 welke is gespeeld op zaterdag 12 april 2003. De uitslag van de wedstrijd was 2-4.

Fraaie uitzege na ijzersterke tweede helft
  |  Auteur: John Hendriks  |

Om te janken was de eerste helft, snel vergeten, we stonden slechts met 1-0 achter. We schrokken wakker tijdens de rust en lieten in 't Oventje zien dat wij echt wel kunnen ballen. Verrassend veel Gassels volk langs de lijn. Tja, goed voetbal brengt publiek naar de velden en eerlijk is eerlijk onze mannen verdienen momenteel deze extra aandacht en dan werken ook de weergoden prima mee. Komende zaterdag spelen we overigens thuis, is het weer mooi weer; dus iedereen KOM KIJKEN. Wij kunnen veel support gebruiken, want ook de leiding van de C1 heeft wel zin in een feestje en hiervoor hoeven we enkel bij de eerste drie te eindigen.

Tja, de tweede helft dan, beetje zielig voor VCO, want wij hadden in de rust besloten dat we hier enkel kwamen voor één doel, namelijk drie punten mee naar huis nemen. Een beetje hulp van de tegenstander en uitermate attent tikte Twan de gelijkmaker binnen. Even was er hoop voor VCO, dit omdat Jasper een nuttige overtreding beloond zag worden met vijf minuten rust. VCO viel aan en wij counterden naar een 1-2 voorsprong door een mooie lob van Rob (en dat rijmt nog ook). Lang leek dit ook de uitslag te gaan worden; een terechte en knappe 1-2 overwinning voor Gassel.

Drie minuten voor tijd (tenminste wanneer er zoals gebruikelijk bij de C-jeugd 35 minuten gespeeld wordt!) lijkt dan uiteindelijk toch nog het noodlot toe te gaan slaan voor onze mannen. Een corner werd slecht verwerkt en Jordy was kansloos. (2-2) Meteen na de aftrap een vrije trap, hard ingeschoten door Sjoerd en losgelaten door de plaatselijke grabbelaar uit het Oventje. Roel liep in en scoorde in de laatste minuut de 2-3 voor ons. Vervolgens kregen we dus nog een beetje blessuretijd (een kleine tien minuten) waarin het allemaal een beetje minder vriendelijk begon te worden.

Wij vochten als leeuwen om het achterin dicht te houden en VCO bleef maar kloppen op onze goal, waarin Jordy tijdig was ontwaakt en met een aantal goede reddingen de derde tegentreffer voorkwam. Uiteindelijk was het onze linksbuiten die de wedstrijd definitief besliste. Wederom sneden wij als een mes door de verdediging van VCO en mocht Rob als een volleerde Italiaanse sluipschutter het lot van VCO beslechten en onze dikverdiende overwinning veilig stellen.

Jammer dat de plaatselijke flierefluiter zijn frustraties over deze nederlaag af moest reageren op Hans die heel ver in de extra tijd een onschuldige overtreding bestraft zag worden met een belachelijke gele kaart. Maar zelfs dit mocht onze pret niet drukken en zodoende trokken wij tevreden naar huis. Op naar de volgende wedstrijd en naar verluidt zou aanvoerder Jasper dan een wedstrijdverslag verzorgen, zodat de doelpuntenmakers in elk geval juist op internet verschijnen.