2004-2005

Gassel F1 - DSV F2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - DSV F2 uit het seizoen 2004-2005 welke is gespeeld op zaterdag 24 september 2004. De uitslag van de wedstrijd was 5-3.

Gassel F1 verslaat DSV F2
  |  Auteur: Henk Barten  |

Het beloofde vóór aanvang van de wedstrijd reeds een slechte uitslag te gaan worden. Alles zat tegen. Goals stonden niet op de plaats, netten van de goals spoorloos en tot overmaat van ramp was Erik Barten nog ziek ook. Vóór de wedstrijd zijn de jongens goed opgepept door de leiders en ze waren zéér gemotiveerd om er toch wat goeds van te maken. Remco begon de wedstrijd in de goal en Hans mocht met Noud en Joris voorin voetballen. Luuk, Jorn en Dirk achterin en Ryan tussen de twee linies als extra aanvaller cq verdediger (voorzover nodig).

De wedstrijd begon op het scherpst van de snede en natuurlijk was Gassel het sterkst. Desondanks werd het eerst 0-1 voor DSV. Geen ramp; vorige week kwamen we ook met 1-0 achter en wonnen we met 4-1. De tactiek werd dan ook niet gewijzigd en er werd keihard gewerkt. Hans wist tot twee keer toe de volledige verdediging te passeren en ook nog effe te scoren ook: 2-1. Ook Luuk wist dankzij een knap schot de stand op te schroeven: 3-1.

In de pauze ging Hans in de goal en Remco voorin voetballen. Remco had er zin in en maakte al vlot 4-1 met een prima schot op de goal. Iets te vroeg dachten we dat we de drie wedstrijdpunten op zak hadden. Een van de Sintunnis-voetballers kreeg een opleving en passeerde binnen twee minuten 2x onze achterhoede: 4-3. Het waren twee schoten die loeihard waren en voor Hans onhoudbaar. Er waren toen nog drie minuten te spelen en het publiek riep al om het eindsignaal. De scheidsrechter reageerde dat Sintunnis nog wel een kans mocht krijgen en liet de wedstrijd nog rustig tien minuten doorgaan. Maar ... onze Remco profiteerde van de extra tijd en besliste de wedstrijd met een prachtig afstandsschot: 5-3.

Na de wedstrijd kreeg Noud van de leider complimenten omdat hij zo ongelooflijk goed zijn best doet en keihard werkt. Hij stoort goed als wij balverlies leiden. Dit geld ook voor Joris die in de verdediging een plaag moet zijn voor de tegenstander; moeilijk te passeren. Ook Luuk heeft weer keihard gewerkt en zichzelf weer beloond met een goal. Ryan gaat voor niemand aan de kant en is vooral verdedigend een sterke kracht. Jorn wil linksachter voetballen en weet uitstekend waar hij zich moet opstellen. Hij werkt er ook keihard voor. Dirk heeft weer laten zien uitstekend spelinzicht te hebben en begint ook steeds makkelijker een tegenstander te passeren; hij knokt voor de bal van de eerste tot de laatste minuut. Hans en Remco zijn dezelfde type spelers: eenmaal in balbezit hebben ze maar een doel voor ogen: zo snel mogelijk naar het doel van de tegenstander. En dat lukte ze vandaag uitstekend: alle twee goals.

Gassel F1 heeft nu 9 punten uit 3 wedstrijden. Proficiat. Volgende week staat UDI '19/Beter Bed F6 op het programma. Ik denk dat er dan weer zwaar strijd geleverd zal moeten worden om weer punten te kunnen pakken.