2004-2005

Gassel F1 - Festilent F2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - Festilent F2 uit het seizoen 2004-2005 welke is gespeeld op zaterdag 27 november 2004. De uitslag van de wedstrijd was 3-0.

Gassel F1 speelt ijzersterke wedstrijd en wint verdiend
  |  Auteur: Henk Barten  |

Vandaag is de derde keer deze competitie dat we tegen de nummer twee mogen spelen. Na UDI '19/Beter Bed F6 op 2 oktober (4e wedstrijd) en het Velpse SCV '58 F1 op 9 oktober (5e wedstrijd) die destijds op de 2e plaats stonden, mocht Festilent/Morgenzon F2 zich verheugen de tweede plaats te bezetten. En aan Gassel F1 de eer te bewijzen dat ze de betere is. Helaas konden Hans (van Houtum) en Luuk (van de Loop) niet meedoen. Dus werd het vandaag een 7-7 pot. De voorbereidingen waren wat chaotisch; Berry Arendse en Jos van der Heijden konden niet aanwezig zijn waardoor de kantine niet bezet was. Maar Willie Strik heeft zijn hulp aangeboden; mijn dank hiervoor. Jan Stevens heeft met de goals meegeholpen; ook hiervoor mijn dank.

Omdat we weer tegen een nummer twee moesten besloot de trainer met een sterke en zekere opstelling te starten: Remco in de goal, Dirk als laatste man en Erik in de spits. Jorn linksachter, Joris rechtsachter, Noud linksvoor en Rian rechtsvoor. Mooi op tijd konden we met de wedstrijd beginnen. De spelers van Festilent hadden duidelijk instructies meegekregen alles in het werk te zetten om geen enkele speler door te laten. In het begin ging de strijd gelijk op hoewel wij het betere spel hadden. Na tien minuten werd Erik (in de ogen van de scheidrechter) lelijk onderuit gehaald en werd er een vrije trap toegekend. Uit deze vrije trap viel de eerste goal: 1-0 voor Gassel.

In verband met de stand (1-0) werd besloten op zeker te blijven spelen; achterin dicht houden. In de tweede helft mocht Joris in de goal, Remco in de spits en Erik naar rechtsachter. De rest bleef ongewijzigd. Nauwelijks was de tweede helft begonnen of Remco had de overwinning al veilig gesteld; 2-0. De tegenstander zag een overwinning niet meer zitten, hoewel ze nog een goede kans kreeg. Maar wij hadden een uitstekend keepende Joris in de goal. Een hard schot op goal werd uitmuntend door Joris gestopt. Even later besliste Remco de eindstand op 3-0. Ook Dirk, Jorn, Noud en Rian hebben keihard gewerkt en hard voor de overwinning geknokt. Rian knokte tegen het einde van de tweede helft bijna iets te letterlijk voor de overwinning. Na een gemene trap-na draaide Rian zich om en trapte wellicht nog harder terug. De scheids kon zich deze reactie wel voorstellen en wist met een vermanend woordje de gemoederen weer tot bedaren te krijgen.

Doordat vandaag de bal zo goed werd overgetikt, liep het aan de kant van Gassel heel soepel en is de overwinning geen moment in gevaar geweest. Ook de overtredingen van Festilent konden ons niet van de wijs brengen. Ik denk dat we vandaag de beste wedstrijd deze competitie gevoetbald hebben. Volgende week is de pot tegen Excellent F1. Excellent heeft één wedstrijd verloren en de rest gewonnen. Mogelijk dat we na Festilent de vierde keer tegen de nummer twee moeten.