2004-2005

Gassel F1 - SCV '58 F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - SCV '58 F1 uit het seizoen 2004-2005 welke is gespeeld op zaterdag 09 oktober 2004. De uitslag van de wedstrijd was 6-2.

Gassel F1 wint derby tegen SCV '58 F1
  |  Auteur: Henk Barten  |

Vandaag was er weer een thuiswedstrijd; met SCV als tegenstander. De netten hingen al in de goals en Harrie Willems was al om 8.30 uur aanwezig om alles klaar te zetten. De goals hebben we even op de juiste plek gezet en we waren dus dik op tijd klaar om ons voor te bereiden op de wedstrijd. Zoals iedereen weet heeft Wilbertoord zich uit de strijd om het najaars-kampioenschap teruggetrokken (voelden zich te sterk... en zitten nu in een hogere klasse) en staat Gassel F1 bovenaan. Met SCV op een 2e plaats en dat is vandaag onze tegenstander. SCV heeft 1 wedstrijd verloren en dus 9 punten, maar heeft precies hetzelfde doelsaldo als Gassel F1. Bij een verlies van Gassel voert SCV de ranglijst dus aan.

Bij Gassel was wederom iedereen aanwezig; 9 spelers. Jammer... SCV heeft er maar 7. Een speler kon vandaag niet. Werd vandaag dus een partij van 7 tegen 7. Remco begon in de goal, Hans in de spits. Jorn linksachter, Joris rechtsachter, Dirk laatste man. Noud linksvoor, Hans rechtsvoor en Erik in de spits. Ons normale concept (Erik middenvelder; zowel verdedigen als aanvallen) kon vanwege 7-7 niet doorgaan. In het begin van de wedstrijd leek het een zware strijd te worden. SCV was te vaak bij het Gasselse doel en het leek erop dat een achterstand onvermijdelijk was. Maar bij een uitbraak van Gassel wisten wij (de F1) toch op voorsprong te komen, uiteraard dankzij het (weer) harde werken van alle 7 spelers. Het bleef een gelijkopgaande strijd maar de volgende goal kwam wederom op het conto van Gassel: 2-0. SCV bleef echter aandringen en door een knappe aanval van Velp werd het 2-1. Een onhoudbaar schot in de rechterbovenhoek.

Gassel F1 liet zich, zoals alle voorgaande wedstrijden, weer van de goede kant zien en na een knappe aanval over 5 schijven (spelers) wist Erik de bal met links in de hoek te leggen. Dit was de 3e Goal van Erik. Dit was een knappe goal, maar bovenal een knap staaltje teamwork. Hoewel de aansluitingstreffer van SCV hiermee weer ongedaan werd gemaakt, kwam SCV toch weer terug: 3-2. In de 2e helft ging Hans in de goal en Remco in de spits. Gassel voetbalde wat beter, maar ook SCV deed het uitstekend en werkte hard. Maar... wij kregen de 10 Remco-minuten. Ook hij wist in één helft 3 ballen in het netje van de tegenstander te leggen en de eindstand op 6-2 te brengen.

Vandaag zat het verschil met de tegenstander vooral in de aanvalsopbouw en in het scorend vermogen van Gassel F1. Hans heeft (net als Remco in de eerste helft) uitstekend keepers-werk laten zien. De verdedigers hebben laten zien dat de tegenstander niet makkelijk door deze linie heen kan breken. De aanvallers hebben laten zien makkelijk te kunnen scoren. Het team heeft laten zien hard voor elkaar te willen en te kunnen werken. En de eerstejaars F1-spelers laten al zien niet onder te hoeven doen voor de 2e jaars-spelers. Ik vraag me af wie ons in deze poule nog van een overwinning af kan houden!!!! De penalty-serie na de wedstrijd werd overtuigend door Velp gewonnen. Ook zij blijken dus voldoende scorend vermogen te hebben, maar hebben vandaag het verkeerde moment uitgekozen om dat te bewijzen.

Ik heb, na de wedstrijd, de leider van SCV gevraagd of ze interesse hebben in een revanchepartij. Dat hebben ze en we hebben afgesproken dat we bij één van de komende twee inhaalwedstrijden een vriendschappelijke pot zullen spelen. De andere inhaalwedstrijd zullen we dan waarschijnlijk tegen De Willy's F1 voetballen. Ik ga ervan uit dat we geen inhaalwedstrijd hoeven te voetballen. Tot nog toe zijn alle wedstrijden doorgegaan. Zaterdag a.s., tegen Constantia, zullen we het zonder Noud moeten doen. Hij heeft afgezegd. Betekent wel dat rest van het team aanstaande zaterdag extra zijn best zal moeten doen om dit op te vangen. De leiders van F1 willen ALLE F1-spelers een pluim geven voor het keiharde werken. Wij hopen dat dit het hele seizoen zo zal blijven.