2006-2007

Gasel E1 - Estria E2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel E1 - Estria E2 uit het seizoen 2006-2007 welke is gespeeld op zaterdag 11 november 2006. De uitslag van de wedstrijd was 2-0.

Gassel E1 verslaat de koploper
  |  Auteurs: Erik en Henk Barten  |

De voorbereiding
Deze week heb ik er bij de training op gehamerd dat ik de wedstrijd tegen Estria E2 wilde winnen. Want verliezen tegen een andere E1 kan gebeuren, maar niet tegen een E2-elftal uit Escharen. Er is dus hard gewerkt en de voetballers heb ik op scherp gezet. Er is gevraagd om uitgerust aan de wedstrijd te beginnen: dus op tijd naar bed (vrijdagavond). Om 09.30 uur was iedereen aanwezig en zijn we naar de wedstrijd toe gaan werken. Ik hoorde al dat er een aantal mijn verzoek hadden opgevolgd en om 21.00 uur al naar bed waren gegaan. Om 09.45 uur kwam onze tegenstander aan. Toen onze jongens met de warming-up bezig waren, kwam de tegenstander het veld op. Ik hoorde een van de Esterse jongens zeggen: "daar winnen we vandaag wel met 8-0 van." Na de warming-up heb ik onze jongens even meegenomen naar de kantine en een toespraakje gehouden. Ook gemeld uiteraard dat Esteren dacht met 8-0 te winnen.

De wedstrijd
Wij begonnen de wedstrijd ongekend goed en wij hadden in de eerste helft het betere van het spel. Ik was ook verrast dat Noud en Torn hun stinkende best deden; Noud en Torn had ik in de verdediging gezet. Ze deden niet alleen hun uiterste best, ze wisten ook enkele keren een tegenstander te passeren. Ik zag al binnen vijf minuten dat onze tegenstander zichzelf overschat had. Wij waren de aanvallende partij en wíj hadden de beste kansen, hoewel Escharen een paar keer gevaarlijk wist te counteren. Maar wij hadden Jorn en hij wist alles te stoppen. Na een kwartier voetbal en een aantal grote kansen gemist te hebben, kwam Remco in balbezit. Hij schoot op goal, de keeper blokte de bal, maar de bal sprong voor de voeten van Hans. Met een afstandschot van ongeveer 20 meter schoot hij de bal direkt terug richting doel: 1-0.

Dit was een goal die we ondertussen ook wel verdiend hadden gezien het wedstrijd-beeld. Na deze goal was er nog een afstandschot van de tegenstander op onze goal. Hoewel ik dacht (en zei tegen Torn) dat de bal doel zou treffen, was het alweer Jorn die de bal precies op tijd uit de kruising wist te ranselen. De tweede helft startte de tegenstander veel feller. Onze verdediging werd nu vol op de proef gesteld; de ene na de andere aanval volgde en wij kregen nu niet echt de kans eruit te komen. Maar onze verdediging hield uitermate goed stand en verder dan enkele schoten op goal kwam de tegenstander niet. En net als in de eerste helft, was het alweer Jorn die enkele ballen fraai wist te stoppen. Ook kreeg de tegenstander een aantal corners, maar ze wisten daaruit niet echt kansen te creëren.

Onze aanvallers gingen wat te veel mee verdedigen, waardoor wij niet meer makkelijk uit konden verdedigen. Dus vroeg ik Remco wat dieper voorin te blijven. Even later kreeg Remco de bal en kreeg door een vreemde actie van hun keeper een penalty. Remco nam hem en scoorde: 2-0. Met deze goal, en het tijdstip waarop deze viel, was het wel duidelijk dat de klus geklaard was. Na het laatste fluitsignaal kon ik mijn voetballers bedanken voor hun uitermate goed vertoonde voetbal. Want, zonder verder namen te noemen, heeft iedereen keihard geknokt en SAMEN hebben we voor de overwinning in de wacht gesleept. Een zak chips na afloop was wel op zijn plaats. Ook het publiek heeft vandaag als twaalfde (of negende?) man goed meegeholpen aan de overwinning.