2006-2007

Heijen E1 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Heijen E1 - Gassel E1 uit het seizoen 2006-2007 welke is gespeeld op zaterdag 04 november 2006. De uitslag van de wedstrijd was 1-2.

Fraaie uitoverwinning voor Gassel E1
  |  Auteurs: Erik en Henk Barten  |

De voorbereiding
We moesten vanochtend al heel vroeg uit de veren. Om 09:00 uur begon de wedstrijd, dus om 08:00 vertrek en om 07:00 uur opstaan. We zijn met negen man om 8:10 uur vertrokken richting Heijen. Onze belangrijke man, Hans van Houtum, was niet aanwezig. In Heijen aangekomen zagen we dat onze tegenstander al bezig was met de warming-up. Wij zijn dus ook snel gaan omkleden en Hans werd even later door zijn vader Wilbert gebracht. Het bleek dat bij De Viersprong een vertrektijd van 08:15 uur heeft gehangen; terwijl het formulier wat iedereen vóór de competitie heeft gekregen, een vertrektijd van één uur vóór aanvang van de wedstrijd vermeldt; 08:00 uur dus. We spraken met de tegenstander af dat we met acht tegen acht zouden spelen, want wij waren met tien en zij met negen man.

De wedstrijd
De eerste helft ging zeer voortvarend. Het bleek echter al snel dat, hoewel onze tegenstander wat lager op de ranglijst staat, zij ongeveer net zo sterk waren als wij. Onze aanvallen die in de eerste helft erg talrijk waren, werden telkens door de tegenstander gesmoord. Afstandschoten werden geblokt, een kopbal op goal werd verijdeld door een verdediger en in het uiterste geval wist hun keeper telkens weer de bal te stoppen. Ook de tegenstander wist enkele goede kansen te creëren. Maar Luuk van der Loop, Ryan Siroen, Wiger Kaan en Joris van Bommel wisten de meeste aanvallen goed te verwerken. En Jorn Peeters wist enkele gevaarlijke schoten met knap keeperswerk te stoppen. Omdat er geen goal wilde vallen, moest er maar wat risico genomen gaan worden. In de 20e minuut liet de leider van de E1 Erik Barten en Remco van der Heijden van positie wisselen. Erik in de spits, en Remco daarachter. Binnen één minuut kwam Erik in balbezit, zag drie verdedigers voor zich, passeerde ze alledrie en schoot op goal. Met wat geluk ging de bal door de benen van de keeper en via de binnenkant van de paal tegen het net: 0-1.

Maar ook de tegenstander liet zich niet kennen. Even later ging het aan onze kant fout; een aanvaller kwam vrij voor goal. Jorn (keeper) ging goed het doel uit om het doel te verkleinen. De aanvaller schoot de bal precies links naast Jorn en rechts van de paal: 1-1. De tweede helft leek de tegenstander sterker uit de startblokken te komen dan wij. Wij kwamen meer onder druk en de vermoeidheid leek bij enkelen wat toe te slaan. Halverwege de tweede helft kwam Remco op het middenveld in balbezit. Hij nam de bal met vol risico op de slof en de bal ging precies in de kruising: 1-2. Dat was een knap doelpunt. Remco lijkt daar patent op te hebben. De tegenstander heeft nog één grote kans gehad; bij een hoekschop kregen wij de bal niet goed en snel weg waardoor zij enkele grote kansen achter elkaar kregen op het gelijkspel. Tegen het eind kregen wij ook nog een grote kans, maar helaas. Uiteindelijk hebben we de voorsprong tot het eind vast kunnen houden.

De spelers
Ook Noud Strik en Torn Strik waren vandaag goed op dreef. Ze lieten regelmatig zien, goede aanspeelpunten te zijn. De bal-aanname en het overspelen gaat met de week beter. Hans werkte hard en passeerde zijn mannetje regelmatig. Iets te vaak vergeet hij naar zijn vrijstaande (doelkansrijke) medespelers over te spelen en gaat dan voor eigen kans. Daar wordt bij de training momenteel hard aan gewerkt; komt goed. Wiger heeft voorin en achterin gestaan en dit ging op beide posities goed. Naast werklust, heeft Joris ook vandaag weer een goed spel en spelinzicht laten zien. Ook hij heeft enkele kansen gehad.

De verdediging heeft laten zien dat ze goed uit kunnen verdedigen. Ryan en Luuk wilden in het verleden vaak te gemakkelijk de bal wegrammen. Vandaag gingen ze telkens netjes uitverdedigen via de zijkant. Erik en Remco lieten ook vandaag weer zien een gouden koppeltje te zijn, waarbij Erik het vooral van werklust en zijn overzicht moet hebben en Remco vooral van zijn scorend vermogen. De leiding was vandaag uitermate tevreden met de getoonde inzet en met de werklust. Ook als het resultaat andersom zou zijn geweest.