2007-2008

Vitesse '08 E3 - Gassel E2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Vitesse '08 E3 - Gassel E2 uit het seizoen 2007-2008 welke is gespeeld op zaterdag 03 november 2007. De uitslag van de wedstrijd was 3-1.

Uitstekende wedstrijd Gassel E2
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E2)  |

De vooruitzichten waren niet zo goed, een uitwedstrijd tegen de koploper die nog zonder puntverlies is en met een hoog scoringsvermogen en het gemis van Ward Peeters die vanwege ziekte niet aanwezig kon zijn. Gassel was echter niet onder de indruk en vanaf het begin van de wedstrijd leverde Gassel goede tegenstand. Vitesse was toch een beetje onder de indruk waardoor Gassel af en toe voor gevaarlijke momenten zorgde voor het doel van Vitesse. Het verloop van de eerste helft was dan ook een gelijkopgaande strijd waarbij Gassel zeker niet de mindere was. Met veel inzet werd goed tegenstand geboden en ontstonden er zelfs kansen voor Gassel. Helaas werd het doel niet getroffen. Dit lukte de tegenstander wel; 1-0. Vitesse kreeg hierdoor weer wat moed en ook wel kansen maar door goed verdedigingswerk van Jarno Oppers en Pieter van Bommel bleef een doelpunt uit. Door Pieter van Bommel werd zelfs een doelpunt voorkomen door met het hoofd de bal weg te koppen. Ruststand bleef 1-0.

Na de rust was het Vitesse die sterker werd, met name fysiek, en uit twee corners werden dan ook de 2-0 en 3-0 gescoord. Toch bleven de spelers van Gassel goed voetballen en toonden ze veerkracht want het was Jochem Baltussen die de verdiende tegentreffer scoorde. Hierna kreeg Djimon Reinen nog een uitstekende kans; vrij voor de keeper en in eerste instantie werd zijn inzet gestopt door de keeper waarna Djimon in de rebound jammer genoeg net naast schoot. Vitesse kwam ook niet meer tot scoren waardoor de eindstand 3-1 bleef.

Ik wil dan ook de spelers ondanks het verlies toch feliciteren met deze uitstekend gespeelde wedstrijd. Met veel inzet werd een zeer sportieve wedstrijd op de mat gelegd. Zelfs de leiders van Vitesse waren onder de indruk wat bleek uit de opmerking "dit is tot dusver de sterkste en beste tegenstander geweest". Ondanks het verlies toch een zeer mooi compliment. Volgende week krijgen we ook weer een lastige tegenstander op bezoek, SC st Hubert E2, maar als we zo blijven voetballen als vandaag hoeven we daar zeker niet bang voor te zijn. Jongens nogmaals bedankt allemaal voor deze leuke en goede wedstrijd en Ward van harte beterschap namens ons allemaal. Tot de volgende week.