2007-2008

Volharding A2 - Gassel A1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Volharding A2 - Gassel A1 uit het seizoen 2007-2008 welke is gespeeld op zaterdag 29 september 2007. De uitslag van de wedstrijd was 1-4.

Gassel A1 pakt volle buit bij Volharding A2
  |  Auteur: Joris Sprengers (speler Gassel A1)  |

Op zaterdag 29 september 2007 was voor Gassel A1 een uitwedstrijd gepland. Dit keer was het tijd om naar Vierlingsbeek te reizen, waar vervolgens een wedstrijd in de planning stond tegen Volharding A2. Omdat een niet nader te noemen speler van Gassel A1 enige moeite had met de vertrektijd, liepen we enige vertraging op. Toen konden we dan eindelijk richting Vierlingsbeek vertrekken. Het was met enige verkoelende herfstbuien geen slecht voetbalweer, dus begonnen we met goede moed aan deze uitwedstrijd. Het was aan Gassel om de score te openen, Nord Strik maakte namelijk de openingstreffer uit een corner die genomen was door Paul Barten. In de eerste helft liet Gassel het betere voetbal zien en wist ook nog een tweede keer te scoren. Het was weer Nord Stik, die zijn tweede goal deze wedstrijd kon maken na een pass van Rik Verbruggen. Gassel A1 ging met een 0-2 voorsprong de rust in.

Nadat de tweede helft van start was gegaan, speelde de Gasselse ploeg het klaar om de bal nogmaals in het doel van de tegenstander achter te laten. Deze goal was, net als de eerste, een gevolg van een corner. Harry Gerrits kopte de bal in de goal na een corner die was genomen door Max Arendse. Gassel A1 kon niet al te lang genieten van de 0-3 voorsprong, omdat de scheidsrechter (kerstman) het nodig vond de bal op de penaltystip bij het Gasselse doel te leggen. Er werd niet geblunderd door de ploeg uit Vierlingsbeek en zo was de 1-3 een feit. De ploeg uit Gassel speelde, hoewel de inzet er niet minder op was, toch zwakker in de tweede helft. Toch slaagde Rik Verbruggen erin het leer achter de doelman van de tegenpartij te krijgen. Deze goal werd mede mogelijk gemaakt door een pass van Paul Cornelissen. Gassel A1 had inmiddels een voorsprong van 1-4.

Na een flink aantal vrije trappen tegen op de Gasselse helft van het veld, vond Guido Sprengers het nodig om bij de zoveelste keer dat er afgefloten werd, de bal een tikje te geven zodat de Gasselse verdediging meer tijd had om zich op te stellen. Dit werd door de scheidsrechter niet gewaardeerd en Guido Sprengers moest het veld ruimen nadat hij door de arbitrage was geschorst voor een periode van vijf minuten. De rest van de wedstrijd werd zonder noemenswaardige incidenten uitgespeeld, met uitzondering van een Gasselse grensrechter die zich nogal genegeerd voelde door de arbiter. Ondanks de afwezigheid van onze (tot nog toe onbekende) "nieuwe" trainer toch een geslaagde wedstrijd. Met een bevredigende uitslag voor Gassel A1. Voor komende zaterdag (06-10-2007) staat er een thuiswedstrijd tegen Olympia'18 A2 gepland.