2008-2009

Excellent E1 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Excellent E1 - Gassel E1 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 25 april 2009. De uitslag van de wedstrijd was 2-5.

Gassel E1 zet zegereeks voort
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

Na de moeizame maar verdiende overwinning van afgelopen zaterdag tegen Sambeek stond vandaag de wedstrijd tegen Excellent E1 uit Oploo op het programma. De verwachtingen aan Gasselse zijde waren hoog gezien de plek die Excellent innam in de stand. Vandaag moesten we het zonder Jochem Baltussen doen die helaas verhinderd was en een aantal spelers met kleine blessures. Gassel begonnen goed aan de wedstrijd en toonde ondanks het warme weer een goede inzet. Maar ook de tegenstander liet zich niet onbetuigd en legde ook een aanvallend spel op de mat. Hierdoor ging het spel mooi op en neer en ontstonden er aan beide zijde kansen op de openingstreffer. Na ongeveer veertien minuten pikte Pieter van Bommel op het middenveld de bal op en begon aan een solo die hij doeltreffend afrondde; 0-1. Na enkele minuten was Pieter weer dicht bij een treffer maar helaas trof hij enkel de paal. De tegenstander uit Oploo kreeg hierna ook nog een aantal kleine kansjes maar onze doelman Sjors Cuppen stond op de juiste plek en wist in eerste instantie zijn doel schoon te houden. Op het einde van de 1e helft was het dan toch raak en door een verdedigingsfout kon een speler van Excellent in een vrije positie de bal achter Sjors tikken; 1-1 Dit was tevens de ruststand.

Na de rust, waarin Sjors zijn plek als keeper had omgewisseld met Djimon Reinen, koos Gassel gelijk weer de aanval maar helaas leverde dit in eerste instantie geen doelpunt op. Ook de tegenstander bleef gevaarlijk en de verdedigers Jarno Oppers en Ward Peeters hadden af en toe hun handen vol. Het was Gassel dat echter de score in de 2e helft opende; eerst was het Casper van Swam die met een schuiver de keeper passeerde, 1-2. Hierna was het Lars Wouters die na een assist van Sjors Cuppen de 1-3 binnen schoot. De tegenstander was even overbluft maar pakte de draad weer goed op en er ontstonden diverse gevaarlijke momenten voor het Gasselse doel maar onze interim keeper Djimon hield zijn doel schoon; af en toe met kunst en vliegwerk, af en toe met goed keeperswerk en natuurlijk ook met een beetje geluk. Gelukkig werd er niet gescoord door de tegenstander en dat was het belangrijkste. Gassel scoorde wel; na wederom een solo van Pieter van Bommel scoorde hij zijn tweede doelpunt van vandaag; 1-4. Lars Wouters vond dat hij niet kon achterblijven en ook hij scoorde zijn tweede doelpunt en hiermee zette hij de 1-5 op het scoordebord. Excellent deed hierna nog wel iets terug en scoorde de 2-5 maar de overwinning kon ons niet meer ontglippen. De drie punten gingen mee naar Gassel.

Het was een spannende partij voetbal waarbij met veel inzet is gespeeld en Gassel niet altijd het betere van het spel had. Ook Excellent speelde met momenten een mooie pot voetbal. De drie punten zijn echter wel voor ons en dat is belangrijk voor het moraal gezien de tegenstanders van de komende wedstrijden. Eerst wacht ons de koploper in de competitie uit Siebengewald waarna de competitie thuis wordt afgesloten met de wedstrijd tegen Juliana uit Mill. Maar we gaan gewoon de strijd aan en laten ons van onze beste zijde zien en we kunnen niet meer als ons best doen. Allemaal een prettige vakantie toegewenst en tot de volgende week.