2008-2009

Gassel E1 - Juliana Mill E2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel E1 - Juliana Mill E2 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 09 mei 2009. De uitslag van de wedstrijd was 6-1.

Gassel E1 eindigt met fraaie thuiszege
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

Na de nederlaag van afgelopen week tegen Stormvogels uit Siebengewald stond er voor vandaag weer een sterke tegenstander op papier te weten Juliana E2 uit Mill. Gezien de stand in de competitie konden we onze borst nat maken. Gelijk na de aftrap ontstond er een mooie wedstrijd waarbij de beide teams niet voor elkaar onder deden. Met goed voetbal en veel inzet werden er over en weer kansen gecreëerd maar gescoord werd er niet. Halverwege de eerste helft werd er door Gassel een mooie aanval opgezet over drie schijven die goed werd afgerond door Jochem Baltussen; 1-0. Juliana liet het hier niet bij zitten en koos gelijk na de aftrap weer de aanval. Ongeveer vijf minuten na de 1-0 stond dan ook de 1-1- op het scorebord. Het was een mooie goal waarbij de verdediging van Gassel goed werd uitgespeeld. De wedstrijd ging hierna, ondanks het toch wel warme weer, in hoog tempo en vlak voor het rustsignaal was het weer raak. Pieter van Bommel scoorde de 2-1 na een assist van Jochem.

In de rust nog even de puntjes op de i gezet en iedereen weer even attent gemaakt op het feit dat er mee verdedigt moest worden bij een aanval van de tegenstander. Na de rust begonnen de beide teams weer zoals ze geëindigd waren en had Gassel toch wel het veldoverwicht; mede dankzij de juiste en fanatieke inzet. Bij een aanval liep Lars Wouters goed in positie en na een mooie assist van Ward Peeters kon hij dan ook de 3-1 op het scorebord zetten. Gassel ging hierna goed door en speelde de wedstrijd zich verder af op de helft van de tegenstander. Juliana kwam niet verder dan een paar uitbraken maar was met de corners toch heel gevaarlijk. Onze interim keeper Djimon Reinen hield zijn doel echter schoon. Het was onze vaste keeper Sjors Cuppen die na een goed opgezette aanval vrij voor de keeper kwam en de 4-1 aantekende. Juliana bleef het wel proberen maar tot scoren kwamen ze niet, tenminste niet in het doel van Gassel want na een voorzet was er een misverstand tussen de keeper en de verdediger waarbij de verdediger de bal achter zijn eigen doelman werkte. Het slotakkoord was voor Gassel en het was wederom Jochem Baltussen die zijn tweede doelpunt voor vandaag scoorde; uit een counter ging hij alleen door op de keeper en ronde het beheerst af; 6-1. Dit was tevens de eindstand.

Het was een mooie wedstrijd waarin veel strijd werd geleverd en de inzet weer als vanouds was. Mannen van de E1 proficiat met deze overwinning. Jullie hebben vandaag laten zien dat jullie het wel kunnen en dat jullie het niet alleen van jullie inzet moeten hebben maar dat jullie ook tactisch het spelletje beheersen. Het was voor mij de laatste competitiewedstrijd; bedankt voor het mooie einde want dat was het zeker. Volgende zaterdag nog een toernooi in St Hubert en dan zit het seizoen 2008/2009 er weer op. Bedankt, een prettig weekend en tot volgende week.