2008-2009

Gassel E1 - Olympia '18 E3

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel E1 - Olympia '18 E3 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 04 april 2009. De uitslag van de wedstrijd was 4-3.

Gassel E1 boekt eerste overwinning
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

Na het gelijkspel van afgelopen woensdag uit tegen SC St Hubert was het zelfvertrouwen weer wat gegroeid voor de thuiswedstrijd tegen Olympia '18. Na aanvang van de wedstrijd nam Olympia gelijk het initiatief en met goed voetbal werd Gassel onder druk gezet. Echte kansen werden niet gecreëerd en bleef de schade beperkt. Na een minuut of vijf kreeg Gassel meer grip op de tegenstander en werd ook de verdediging van Olympia onder druk gezet. Na acht minuten spelen was het dan ook raak; een aanval van Gassel werd op mooie wijze afgerond door Pieter van Bommel 1-0. De tegenstanders uit Boxmeer gingen na de aftrap gelijk op zoek naar de gelijkmaker maar door goed verdedigingswerk van Jarno Oppers en Ward Peeters kwamen de gasten niet tot scoren. Doordat Olympia vol op de aanval ging spelen kreeg Gassel meer ruimte en door middel van snelle uitvallen werden er een aantal kansen gecreëerd. Helaas zonder resultaat. Na ongeveer vijftien minuten was er weer een uitval en nu was het wel raak; Djimon Reinen wist de keeper van dichtbij te passeren; 2-0. De tegenstander liet het er echter niet bij zitten en bleef goed voetballen maar door de inzet van de Gasselse spelers bleef het doelpunt uit. Toch was het Olympia dat vlak voor rust de aansluitingstreffer scoorde. Uit een aanval werd de bal op doel geschoten en werd onze keeper Sjors Cuppen gepasseerd; 2-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust ging de tegenstander uit Boxmeer gelijk weer op de aanval spelen en kregen we een gelijk beeld van de wedstrijd als de laatste minuten van de 1e helft. Na een goed opgezette aanval van Boxmeer kon een speler makkelijk doorlopen en werd hij niet goed verdedigd; van dichtbij kon hij dan ook de 2-2 intikken. Gassel liet echter de moed niet zakken en een paar minuten later was de gelijke stand al weer omgezet in een voorsprong voor Gassel. Bij een snelle uitval ging Djimon goed door op links en speelde de bal naar de vrijstaande Jochem Baltussen die de aanval mooi afronde met een droog schot.; 3-2. De strijd bleef verbeten en Olympia ging op zoek naar de gelijkmaker en jammer voor Gassel werd ook die gevonden; 3-3. Ongeveer 10 minuten voor het einde kwam Djimon Reinen weer in het veld en na ongeveer 1 minuut spelen kreeg hij de bal en door goed doorgaan wist hij de bal achter de keeper te trappen; 4-3. De laatstet minuten waren bijzonder spannend en hebben de spelers van Gassel de voorsprong met hand en tand verdedigd. Olympia was nog wel dicht bij de gelijkmaker maar door goed opstellen wist Ward Peeters de bal uit de goal te werken. De voorsprong werd dan ook niet meer uit handen gegeven en de eindstand was dan ook 4-3.

Het was een mooie pot voetbal waarbij Olympia tactisch beter was maar door de goede inzet en het harde werken van Gassel bleven de punten vanfaag bij ons. Mannen van de E1 gefeliciteerd met de 1e overwinning en hopelijk zetten we nu door en pakken we nog meer punten. Al met al een prima resultaat. Tot volgende week.