2008-2009

Gassel E1 - RKOSV Achates E2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel E1 - RKOSV Achates E2 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 21 maart 2009. De uitslag van de wedstrijd was 1-2.

Nipte thuisnederlaag voor Gassel E1
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

Het verwachtingspatroon was niet gunstig voor Gassel gelet op de voorgaande wedstrijden en de uitslagen. Achates was zeker een tegenstander om rekening mee te houden. Maar na afloop kunnen we concluderen dat uitslagen ook niet alles zeggen en hebben wij ons weer eens van de goede kant laten zien. In het begin van de eerste helft was het spel van Gassel niet echt goed en was het spel te vergelijken met het spel van de laatste wedstrijden. De tegenstander uit Ottersum had het betere van het spel en met vloeiende combinaties verschenen ze dan ook verscheidene malen voor onze keeper Sjors Cuppen. Deze was vandaag ook in goede doen en hield zijn doel schoon. Ook de beide verdedigers Ward Peeters en Jarno Oppers lieten zien dat zij hun mannetje staan. Halverwege de eerste helft was het dan toch Achates die de score openden; een mooi opgezette aanval werd goed afgerond en Sjors werd kansloos gepasseerd; 0-1. Gassel ging niet bij de pakken neerzitten en probeerde met werk-voetbal er toch iets van te maken maar het bleef beperkt tot een aantal schoten op goal en af en toe zelfs een goed opgezette aanval. Helaas werd het doel niet getroffen. De ruststand was dan ook 0-1.

De tweede helft begon zoals de eerste helft was geëndigd. Van Gasselse zijde veel werk-voetbal en een tegenstander die looerde op een snelle uitbraak. Op een bepaald ogenblijk had Gassel toch het overwicht maar ook ditmaal werd het doel niet gevonden. Bij een van de uitvallen van de tegenstander ging de bal via een speler van Gassel over de achterlijn, corner. Uit deze corner scoorde Achates de 0-2, helaas. Gassel zocht hierop wederom de aanval en werd er af en toe goed op goal geschoten maar ook de keeper van Achates stond vandaag zijn mannetje en hield zijn doel schoon. Ward Peeters schoof steeds meer vanuit de verdediging naar voren en kwam zo een paar maal dreigend voor de keeper. Ongeveer tien minuten voor tijd kon Gassel eindelijk juichen; bij een uitval ging Ward Peeters wederom goed door en scoorde hij beheerst de 1-2. Dit gaf Gassel nog een extra stimulans maar helaas meer zat er vandaag niet in.

Mannen van de E1; positief wat er vandaag is gebeurd, af en toe goed gecombineerd en ook de inzet was weer een beetje terug. Ga zo door en dan pakken we zeker nog een overwinning. Aanstaande zaterdag zijn we vrij maar die week erop hebben we weer een wedstrijd op woensdag en een op zaterdag. Druk programma voor heel even maar dat komt goed. Bij deze een prettig weekend en tot dinsdag.