2008-2009

Sambeek E2 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Sambeek E2 - Gassel E1 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 18 april 2009. De uitslag van de wedstrijd was 3-5.

Tweede zege op rij voor Gassel E1
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

Vol vertrouwen begonnen we de wedstrijd tegen Sambeek gezien de stand in de competitie. Het begin van de eerste helft was echter voor Sambeek en na een minuut of vijf kreeg Gassel meer grip op het spel en ging het spel op en neer en ontstonden er ook kansen. Na ongeveer tien minuten ging Jochem Baltussen op rechts goed door en schoot de bal onhoudbaar in de verre hoek; 0-1. Sambeek bleef echter gevaarlijk en moesten de verdedigers Jarno Oppers en Ward Peeters alert blijven. Na een afgeslagen aanval van Sambeek kwam de bal voor de voeten van Djimon Reinen en deze aarzelde geen moment en schoot de bal onhoudbaar langs de keeper; 0-2. De strijd was echter nog niet gestreden en Sambeek ging op zoek naar de aansluittreffer. Nog voor de rust was het raak en stond de 1-2 op het scorebord. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust ging het spel weer op en neer en hadden beide teams kans op een doelpunt. Het was toch weer Gassel die de voorsprong vergrote naar 1-3. Uit een laag ingeschoten corner nam Casper van Swam de bal gelijk op zijn schoen en de bal verdween achter de keeper. Na deze goal moest Jarno geblesseerd het veld verlaten waardoor de organisatie in de verdediging van Gassel weg viel. Hiervan profiteerde Sambeek en met goed positievoetbal en slecht verdedigingswerk van Gassel werd de stand binnen kort tijd weer gelijk getrokken; 3-3. Ook Pieter van Bommel, die weer een uitstekende wedstrijd speelde, moest met een kleine blessure langs de lijn. Nadat Jarno even rust had gehad nam hij toch weer plaats in de verdediging waardoor er weer rust achterin kwam en de aanvallers weer dat konden gaan doen wat ze moesten doen namelijk scoren.

Eerst was het Jochem Baltussen die zijn tweede voor deze dag scoorde en Gassel weer op een voorsprong zette: 3-4. Djimon Reinen kon niet achterblijven en ook hij scoorde zijn tweede nadat hij eerst nog met een schot de lat had getroffen; 3-5. Dit was tevens de eindstand. Het was een mooie en spannende pot voetbal waarbij Sambeek zeker niet onder deed voor Gassel maar met veel inzet bleef Gassel toch overeind en konden de drie punten mee naar Gassel. Mannen van de E1 wederom gefeliciteerd met de overwinning en met nog drie wedstrijden te gaan zit een plaats in de middenmoot er zeker in. Al met al een prima resultaat. Tot volgende week.