2008-2009

Stormvogels '28 E1 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Stormvogels '28 E1 - Gassel E1 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 02 mei 2009. De uitslag van de wedstrijd was 8-1.

Gassel E1 verliest van kampioen
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

De afgelopen wedstrijden hadden we winnend afgesloten maar volgde de tegenstander die op deze dag dus kampioen kon worden; Stormvogels '28 uit Siebengewald. We gingen vol goede moed op pad met de instelling we gaan een lekkere pot voetballen en proberen ons best te doen. Na de aftrap koos Stormvogels gelijk de aanval wat ook begrijpelijk is. Wij hadden moeite om zo snel al ons plekkie te vinden en liepen dus veel achter de tegenstander aan. Dit zorgde gelijk voor gevaarlijke situaties. Na ongeveer drie minuten was het dan ook al raak; 1-0. Dit was wel een domper, zo snel op achterstand maar we moeten nog bijna een hele wedstrijd dus geen nood. Dit was ook de gedachte van de tegenstander en zij gingen goed door met aanvallen en met goed spel werden we af en toe volledig weggespeeld. Ook het feit dat wij niet ons best deden en ook niet de inzet toonden van de laatste weken gaf de tegenstander kans op kans. De verdedigers Jarno Oppers en Ward Peeters probeerden wel stand te houden, maar stonden af en toe voor een overmacht aan tegenstanders. De kansen stapelden zich op terwijl Gassel het van uitvallen moest hebben. Deze uitvallen leverden echter niets op terwijl de tegenstander wel tot scoren kwam en met de rust stond het dan ook 4-0.

In de rust een peptalk gehouden met de hoop dat Gassel in de tweede helft toch het niveau van de laatste wedstrijden zou halen. Even werd deze hoop waar gemaakt toen Jochem Baltussen op links goed doorging en met een lage schuiver in de verre hoek de 4-1 aantekende. Helaas was dit maar een opwelling en vielen we na deze goal weer terug in het spel van de eerste helft. Niet goed meeverdedigen, spelers van de tegenstanders laten lopen waardoor we elke weer te laten waren om de speler af te stoppen. Stormvogels profiteerde van deze situatie en scoorde nog 4 maal waardoor de stand na de reguliere speeltijd op 8-1 stond. Stormvogels heeft terecht gewonnen en daarmee het kampioenschap binnen gehaald. Helaas konden wij vandaag geen spelbreker zijn in hun feestje.

Mannen van de E1; dit was een wedstrijd die we snel moeten vergeten, we waren kansloos maar dat was zeker niet allen te wijten aan de goed tegenstander maar ook zeker aan ons eigen spel wat niet voldoende was. We gaan ons nu richten op de laatste wedstrijd tegen Juliana E2 uit Mill. In deze thuiswedstrijd gaan we zeker laten zien dat we toch wel kunnen voetballen.