2008-2009

VIOS '38 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd VIOS '38 - Gassel E1 uit het seizoen 2008-2009 welke is gespeeld op zaterdag 29 november 2008. De uitslag van de wedstrijd was 1-2.

Mooie zege Gassel E1 in koud Beugen
  |  Auteur: Mathieu Reinen (trainer/leider Gassel E1)  |

Terwijl Gassel nog lag te slapen stonden de spelers van de E1 om 08.30 uur al gereed op het sportpark voor hun laatste officiële competitiewedstrijd tegen VIOS '38 uit Beugen. Het was koud op de vroege morgen en de spelers van beide teams hadden hier last van. Na het fluitsignaal begon Gassel gelijk op de bal te jagen maar VIOS gaf goed tegenstand. Er ontstonden over en weer kansen maar tot doelpunten kwam het niet; het spel golfde op en neer waarbij de teams goed aan elkaar gewaagd waren. Dan was VIOS weer sterker dan Gassel weer. De kansen die de beide teams kregen ontstonden dan ook vaak uit dode spelmomenten zoals corners of vrije trappen. Helaas werd er niet gescoord want vaak is dat een breekpunt in de wedstrijd. De ruststand was dan ook 0-0.

De tweede helft begon Gassel sterker en kwam dan ook dreigend voor de goal van VIOS. Helaas werden de kansen niet benut. VIOS bleef echter gevaarlijk met hun uitvallen en moesten de verdedigers van Gassel; Jarno Oppers en Ward Peeters op hun hoede zijn. Zij hielden echter goed stand. Na een afgeslagen aanval van Gassel kreeg men een corner te nemen. De corner werd door Jochem Baltussen laag voor de goal getrapt en doordat Djimon Reinen goed voor zijn tegenstander kwam tikte hij de bal bij de 1e paal binnen; 0-1. Terwijl Gassel nog bezig was om het feestje van de 0-1 te vieren koos VIOS na de aftrap gelijk de aanval. Na goed doorgaan op links kwam de bal voor de voeten van een speler van VIOS die de bal beheerst achter de goalie van Gassel, Sjors Cuppen plaatste; 1-1. Na aftrap was het spelbeeld hetzelfde als in de 1e helft; het spel ging op en neer en werd er met de kansen niet goed omgegaan. Vlak voor tijd ging Jochem Baltussen op links goed door en werd de bal werd door hem naar de vrijstaande Pieter van Bommel gespeeld. Deze ging door richting doel en met een schuiver verschalkte hij de keeper; 1-2. Gassel ging hierna meer op de verdediging spelen en zo werd de voorsprong vastgehouden. De eindstand was dan ook 1-2.

Het was een spannende wedstrijd waarbij beide teams bij vlagen goed voetbal op de mat legde. Doordat Gassel beter met de kansen omging was de overwinning een feit. Ondanks de kou en het vroege opstaan zijn we met een tevreden gevoel huiswaarts gekeerd. Mannen van de E1 hartelijk gefeliciteerd met de overwinning en nu is het nog even afwachten of de afgelaste wedstrijd van vorige week tegen VCA nog ingehaald wordt. Ik hoop van wel zodat we de competitie mooi kunnen afsluiten tegen de tegenstander uit Sint-Agatha, VCA. Deze maken namelijk ook een goed seizoen door en dit kan dus een leuke en spannende wedstrijd worden.