2009-2010

Gassel E1 - Hapse Boys E2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel E1 - Hapse Boys E2 uit het seizoen 2009-2010 welke is gespeeld op zaterdag 05 september 2009. De uitslag van de wedstrijd was 3-2.

Gassel E1 start met thuisoverwinning
  |  Auteur: Berny Rooyackers (trainer/leider Gassel E1)  |

De openingswedstrijd van dit najaarsseizoen is succesvol begonnen. In de wedstrijd tegen Hapse Boys E2 begonnen de teams aan een spannende gelijkopgaande strijd waarbij Haps in de 13e minuut de score wat gelukkig opende door een van richting veranderd schot, wat tergend langzaam achter keeper Cas van Houtum de goal inrolde. Daarna kwam Gassel beter in de wedstrijd, wat een aantal goede mogelijkheden opleverde, maar dichterbij dan een afstandsschot op de binnenkant van de paal van Koen Ariëns kwam Gassel in de eerste helft niet. De tweede helft werd Gassel toch wat slimmer en door goed combinatie voetbal werd in de 11e minuut uit een voorzet van Koen de verdiende gelijkmaker binnen getikt door Rens Rooyackers. Nog geen twee minuten later werd op een voorzet van Rens de bal beheerst afgerond door Rivalino Rumpza.

Gassel bleef daarna goed aandringen en kreeg een aantal goede kansen met name door uittrappen van Cas en goede passes van Don van de Wiel en Chris Josemanders die Rens en Rivalino vrije doorgang gaven richting Hapse keeper, mar helaas wisten zij hier niet van te profiteren. Haps kreeg een aantal goede mogelijkheden om gelijk te maken, maar door goed keeperswerk van Cas, bleef de voorsprong gehandhaafd. In de 22e minuut werd dan toch een goed uitgespeelde counter goed afgerond door Rens die de keeper omspeelde en beheerst de bal binnen tikte. Daarna kwam Haps nog sterk opzetten, maar goed verdedigen van Don, Chris en Marieke van Bommel hield Gassel op voorsprong. In de laatste minuut wist Haps toch nog te scoren, uit een scrimmage werd de bal binnengeschoten. Een 3-2 overwinning, dik verdiend dus een mooi begin van deze competitie.

P.S. De E1 zoekt nog een leider.