2009-2010

Herpinia E2 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Herpinia E2 - Gassel E1 uit het seizoen 2009-2010 welke is gespeeld op zaterdag 27 maart 2010. De uitslag van de wedstrijd was 0-2.

Gassel E1 boekt prima uitzege
  |  Auteur: Berny Rooyackers (trainer/leider Gassel E1)  |

Vandaag de wedstrijd tegen Herpinia. In de 1e helft was het een gelijkopgaande strijd met Gassel tegen de wind in. Vooral Gassel had goede kansen om de score te openen, maar tot driemaal toe werd de paal geraakt. Herpinia had ook enkele mogelijkheden, maar deze werden door goed keeperswerk door Cas van Houtum verijdeld. Het was vooral veel strijd die kenmerkend was in deze 1e helft. In de 2e helft, geholpen door de rugwind, was het toch vooral Gassel dat sterker en sterker was. In de 10e minuut dan toch eindelijk loon naar werken voor Gassel, het is Rens Rooyackers die door goed de tegenstander op te jagen de bal bij een verdediger ontfutselt, knap wegdraait en de bal op Rivalino Rumpza speelt. Rivo gaat goed de vrije ruimte in op rechts en legt de bal breed op Rens die de 0-1 aantekent.

Daarna nog enkele kansen van Gassel door schoten van Koen Ariëns, Don van de Wiel en Nike Jansen, maar deze gaan net naast of worden gestopt door de prima keeper van Herpinia. Herpinia dringt dan wel aan maar echte kansen krijgt men nauwelijks.Vooral op het middenveld is Gassel wat agressiever, met name Nike weet veel aanvallen te smoren. In de 18e minuut is het dan toch weer Gassel dat scoort, Nike weet de bal af te pakken, speelt de bal prima door op Koen, die op zijn beurt de vrij staande Rivalino goed de diepte in te sturen. Omdat Rens met Rivo oploopt verwacht de keeper een breedtepass van Rivo, maar deze haalt uit en schiet de bal knap binnen. 0 - 2 de eindstand, dik verdient, door niet alleen goed voetbal maar ook veel werklust.