2009-2010

Juliana Mill E2 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Juliana Mill E2 - Gassel E1 uit het seizoen 2009-2010 welke is gespeeld op maandag 29 maart 2010. De uitslag van de wedstrijd was 1-0.

Onverdiende nederlaag Gassel E1
  |  Auteur: Berny Rooyackers (trainer/leider Gassel E1)  |

Vandaag het inhaalduel tegen de koploper uit Mill. Vanaf het bein is er veel strijd tussen beide teams, Gassel was zeker niet de mindere, hoewel er bij Mill wel iets meer voetbal inzit, laat Gassel zich zeker niet wegspelen. Door veel strijd en werklust weet men zich ook de nodige mogelijkheden te creëren, maar deze worden helaas niet omgezet in doelpunten. Vooral achterin heeft Gassel de zaakjes goed in orde, hoewel Mill vaak in de aanval is weet men toch steeds de bal aan de zijlijn te houden waardoor Mill niet echt gevaarlijkl wordt voor het doel van Rivalino Rumpza. Dat Mill er serieus aan werkt om kampioen te worden, is toch ook wel te merken aan enkele dubieuze beslissingen van de scheidsrechter. Een snel genomen vrije trap door Juliana, waarbij de bal niet stil licht, komt voor de leider van Gassel E1 op een reprimande te staan met een bijna verwijdering van het sportpark.

In de 2e helft een zelfde beeld, over en weer wat kansen, maar helaas is Gassel vandaag niet slim genoeg om enkele snel uitgevoerde counters effectief uit te spelen. De scheids gaat steeds meer het spel beinvloeden, wat niet altijd in goede aarde valt, maar de spelers weten zich goed in te houden. Zo krijgt Marieke van Bommel tot twee keer toe een vrije trap tegen waarbij de tegenstander vanaf 2 meter de bal tegen haar arm schiet. Tijdens een scrimmage voor het Gasselse doel weet Juliana dan toch te scoren, ongeveer 10 minuten voor tijd. Hierna gaat Gassel vol in de aanval, maar helaas worden de aanvallen zonder veel overleg uitgevoerd waardoor het bij een 1 - 0 nederlaag blijft, heel jammer want er werdt werkelijk door allemaal keihard gewerkt en een gelijkspel was dan ook wel verdiend geweest.