2009-2010

UDI '19/Beter Bed E5 - Gassel E1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd UDI '19/Beter Bed E5 - Gassel E1 uit het seizoen 2009-2010 welke is gespeeld op zaterdag 03 oktober 2009. De uitslag van de wedstrijd was 2-3.

Gassel E1 toont prima veerkracht
  |  Auteur: Berny Rooyackers (trainer/leider Gassel E1)  |

Vandaag stond de lastige uitwedstrijd tegen UDI E5 op het programma. Tegen het hoger op de ranglijst staande UDI was het in het begin een gelijkopgaande strijd met over en weer wat kansen, maar het was toch de spits van UDI die de score opende 0-1. Hierna kreeg Gassel nog meerdere kansen om gelijk te maken, maar de schoten misten de juiste richting en vooral de juiste hoogte. Toch werd met vertrouwen de rust ingegaan met het besef dat er toch punten te halen zouden zijn. In de tweede helft een sterk aandringend Gassel met goede kansen, maar helaas liep men tegen een counter aan en kon wederom de spits van UDI scoren 0-2.

Meteen na de aftrap wist Gassel, door een mooi schot van Cas van Houtum, de aansluiting te houden. Gassel bleef de betere ploeg en door mooie combinaties tussen Koen Ariëns, Rens Rooyakcers, Cas van Houtum en Don van de Wiel wist Gassel goede kansen te creëren, maar Rens en Koen misten de precisie om de Udense keeper te passeren. Ook een aantal gevaarlijke corners van Koen Ariëns leverden vooralsnog niets op. Zo’n 10 minuten voor tijd dan toch de verdiende gelijkmaker, het was Rens Rooyackers die de bal ontfutselde van een Udense verdediger en de bal op maat doortikte op Cas van Houtum die verwoestend uithaalde; 2-2. Gassel bleef aandringen, met het risico op een counter. Maar door goed verdedigen van met name Marieke van Bommel die de spits van Uden geen kans meer gunde, was het Gassel dat eindelijk uit een corner strak en laag genomen door Koen Ariëns, die scoorde. De bal belandde voor de voeten van Don van de Wiel die de bal goed wist te drukken, en de bal hard tegen de touwen joeg. Weer 3–2, maar deze keer in Gassels voordeel. Proficiat, een verdiende overwinnig.

P.S. De E1 zoekt nog een leider.