2015-2016

Astrantia F1 - Gassel F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Astrantia F1 - Gassel F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 07 november 2015. De uitslag van de wedstrijd was 3-10.

Gassel F1 wint met dubbele cijfers
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 moest vandaag in Middelaar aantreden tegen de F1 van Astrantia. In het begin van de wedstrijd ging het gelijk op en speelde het spel zich vooral af op het middenveld. Tygo van Deventer kreeg de bal op het middenveld aangespeeld en zorgde met een afstandschot voor de 0-1 voorsprong. Even daarna was het bijna weer gelijk, maar Jur van der Heijden voorkwam dit door goed uit te komen en verrichtte een uitstekende redding. Tjeu Josemanders had pech, na een rush schoot hij de bal net naast. Toch kwam Astrantia F1 op gelijk hoogte, bij een uitval kwam de bal via een kluts voor een van de voeten van een speler van de thuisploeg die de 1-1 binnenschoot. Het antwoord van Gassel F1 liet niet lang op zich wachten. Een schot van Sil Verhallen werd nog gekeerd door de keeper, maar de afvallende bal kwam voor de voeten van Gijs Thijssen, die met een mooie knal de 1-2 maakte. Gassel F1 ging goed door. Een schot van Gijs Thijssen werd ternauwernood gekeerd door een speler van Astrantia F1, de bal ging via de borst van de speler net naast. Even later was het Tygo van Deventer die met een puntertje voor de 1-3 zorgde. Na een mooie pass van Gijs Thijssen op Sil Verhallen rondde deze goed af en stond het 1-4. Gassel F1 liet met mooie combinaties goed veldspel zien.

Na de rust ging Gassel F1 goed door en kreeg het via verschillende schoten op doel de kans om de score verder uit te bouwen; Gijs Thijssen schoot net naast en een schot van Tygo van Deventer werd gekeerd door de keeper. Ook een schot van Jasper van Acht ging net naast. Tygo van Deventer controleerde de bal met zijn hoofd, zijn schot werd gestopt door de keeper. Toch was het Astrantia F1 die aan de andere kant scoorde. Een dubieus toegekende penalty werd binnen geschoten 2-4. Daarna was het toch Gassel F1 weer; na goed doorgaan van Tygo van Deventer scoorde hij de 2-5. Gassel F1 kreeg vervolgens vele kansen. Jasper van Acht had pech, na zijn rush voorkwam de keeper op het allerlaatste moment een goal. Sil Verhallen schoot net naast. Een afstandschot van Jasper van Acht ging ook net naast. Direct daarna scoorde Astrantia F1 aan de andere kant de 3-5 met een snoeihard afstandschot, waarbij Jur van de Heijden kansloos was. Even later pikte Sil Verhallen een bal op na een verre uittrap van Jur van de Heijden en rondde hij het koelbloedig af. Gassel F1 ging door en bouwde de voorsprong verder uit. Een geweldige pass van Jasper van Acht op Tygo van Deventer werd goed door laatstgenoemde afgerond en dus stond het 3-7. Sil Verhallen dacht de 3-8 te maken, maar alleen op de keeper afkomend wist hij helaas niet te scoren. Na goed kappen en draaien wist Tygo van Deventer wel nog een keer te scoren, zijn schot in de bovenhoek van de goal was goed voor de 3-8. Het slotakkoord was voor Jasper van Acht. Hij veroverde de bal aan de zijkant van het veld en joeg de bal snoeihard uit een bijna onmogelijke hoek in kruising. Na een schot op de paal van Tygo van Deventer was Jasper van Acht er weer als de kippen bij en schoot de terugspringende bal in de goal waarmee hij de eindstand bepaalde op 3-10.