2015-2016

Festilent F2 - Gassel F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Festilent F2 - Gassel F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 09 april 2016. De uitslag van de wedstrijd was 2-70.

Gassel F1 boekt ruime uitoverwinning
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 moest vandaag in Zeeland aantreden tegen Festilent F2. Gassel F1 begon goed en kreeg direct een goede kans; Sil Verhallen passte de bal naar Gijs Thijssen, maar zijn schot belandde in het zijnet. Aan de andere kant was het Festilent F2 dat haar eerste kans direct in een doelpunt wist om te zetten: 1-0. Gassel F1 was wakker geschud en ging wat feller voetballen. Nadat een hoge bal over een van de spelers van Festilent F2 stuiterde kreeg Sil Verhallen een goede mogelijkheid, zijn schot ging maar net naast. Gassel F1 bleef aandringen en even later kon Tygo van Deventer via de rechterkant opkomen en zijn schot ging tussen de benen van de keeper door wat de gelijkmaker betekende. Het was Festilent F2 dat bijna weer op voorsprong kwam. Via een counter stond een speler van Festilent F2 alleen voor de Gasselse doelman Jur van der Heijden. Hij schoot echter te gehaast en de bal ging naast. Nadat Jur van der Heijden de bal had gepakt, gooide hij de bal uit naar Jasper van Acht die de bal doorgaf aan Sil Verhallen. Op zijn beurt speelde hij de bal naar Tygo van Deventer die met zijn rug naar het doel toestond. Tygo van Deventer draaide zicht knap vrij en schoot de bal onberispelijk in het doel waardoor Gassel F1 op een 1-2 voorsprong kwam. Even later was het Sil Verhallen die de bal na een kluts voor zijn voeten kreeg. Zijn schot op goal leek voor de lijn te stranden, maar via de paal rolde de bal toch zachtjes over de lijn, en dus 1-3. Festilent F2 dacht de aansluitingstreffer te kunnen maken, maar keeper Jur van der Heijden wist een lage voorzet vanaf de flank goed te onderscheppen. Ook bracht hij redding nadat een speler van Festilent F2 alleen op hem af kwam.

In de tweede helft met de zon mee ging Gassel F2 door met aanvallen. Bij een corner kwam de afspringende bal voor de voeten van Gijs Thijssen, zijn schot ging maar net naast. Tjeu Josemanders wist een aanval van Festilent F2 te onderbreken door een schot op het allerlaatste moment te blokken. Na een rush van Tygo van Deventer over rechts gaf hij de bal precies goed voor het doel. Echter een tweetal spelers van Gassel F2 wisten de bal niet het laaste tikje mee te kunnen geven en de bal ging voorlangs. Een afstandschot van Gijs Thijssen belandde op de paal, Tygo van Deventer was er als de kippen bij en schoot de terugspringende bal in het doel, 1-4. Een aantal hoge schoten op doel van Festilent F2 werden door de keeper gekeerd en tot corner verwerkt. Sil Verhallen wist zijn tweede doelpunt van de wedstrijd te scoren. Na deze 1-5 pakte Gijs Thijssen de bal bij de aftrap direkt af en kon eenvoudig naar het doel dribbelen om zo de 1-6 te scoren. Jasper van Acht had pech, na een corner schoot hij de bal net naast. Bij een uitbraak van Festilent F2 kon de Gasselse verdediging geen doelpunt voorkomen en werd het 2-6. Na nog was kansjes over een weer (een afstandschot van Festilent F2 op de lat) was het Tygo van Deventer die nog eenmaal wist te scoren. Een uittrap van de keeper van Festilent F2 belandde voor zijn voeten en zijn schot betekende de eindstand 2-7. Nu kunnen alle blikken worden gericht op de wedstrijd van volgende week, de topper tegen de koploper Vitesse'08 F4!