2015-2016

Gassel A2 - Festilent A3

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel A2 - Festilent A3 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 28 november 2015. De uitslag van de wedstrijd was 11-0.

Gassel A2 wint met dubbele cijfers
  |  Auteur: Frans van Swam (leider Gassel A2)  |

De A2 van Gassel was er op gebrand om een goede prestatie neer te zetten. Hoewel de wedstrijd niet uitverkocht was waren er veel supporters aanwezig. Vanaf het begin zocht Gassel de aanval. Na een mooie aanval over de rechterflank werd door middel van het bekende tikkie-takkie voetbal de openingstreffer gemaakt door Bart van Spijk. Vlak daarna stond bijna de 2-0 op het scorebord. Na een mooie aanval legde Noud Strik de bal terug op een goed opkomende Roy van de Wiel. Zijn schot miste net het doel. Enige minuten later werd het werkelijk 2-0. Bart van Spijk speelde Dirk van Spijk op de rand zestien aan, deze maakte een draai en schoot beheerst in de verre hoek. Het derde doelpunt viel een aantal minuten later. Cas van Houtum brak goed door aan de rechterflank en zette perfect voor. De goed mee opgekomen Roy van de Wiel nam deze bal direct vol op de wreef en de bal liet het net bollen, dus 3-0. Zijn broer Don van de Wiel kwam vlak daarna bijna tot scoren. Met een bekeken poeier vanaf dertig meter wist hij bijna de keeper te verschalken. Deze wist zijn inzet nog net over te tikken. Kort daarna verscheen de 4-0 op het scorebord. Bart van Spijk schoot geplaatst via de binnenkant van de paal de bal binnen. Al snel hierna stond het 5-0 door Cas van Houtum. Hij plaatste van dertig meter de bal in de verre hoek. Hierna was Casper van Swam nog een tweetal keer dichtbij een doelpunt. Op twee corners reageerde hij attent, maar zijn kopballen gingen beide net naast.

Na de rust ging Gassel A2 goed verder. Na een prachtige individuele actie van Dirk van Spijk op de linkerflank, werd de bal strak voorgelegd op Pirlo (Cas van Spijk) die hem beheerst met links binnen tikte (6-0). Niet lang daarna liet Cas van Houtum op de linkerflank op snelheid alles en iedereen achter zich. Zijn geplaatste voorzet werd met een snoeiharde volley door Max van Swam vanaf de 16 ingeschoten waardoor het 7-0 werd. Het werd al snel 8-0 door een doelpunt van Cas van Houtum na een mooie assist van Max van Swam. Dit stilde de honger van de Gasselse elf niet. Zelfs nu werd er voor iedere bal gewerkt. Max van Swam veroverde de bal op snelheid van de keeper en speelde de bal in een vloeiende beweging naar Kacper Broekman die van ruim dertig meter de bal over de verdediging heel lobte in het lege doel. Ook de 10-0 kwam op naam van de op dat moment goed doorzettende Kacper Broekman. Een van de mooiste acties werd bewaard voor de laatste minuten. Centrale verdediger Daan Arts kwam mee naar voren en kreeg de bal op de rechterflank aangespeeld. Met twee sublieme kapbewegingen stuurde hij twee verdedigers het bos in waarna hij de bal hoog voorzette voor het doel. Cas van Houtum knikte de bal beheerst binnen en bepaalde met zijn hattrick de eindstand op 11-0.