2015-2016

Gassel F1 - DSV F3

Op deze pagina vindt u het verslag van de tweede ronde bekerwedstrijd Gassel F1 - DSV F3 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 31 oktober 2015. De uitslag van de wedstrijd was 14-0 waardoor Gassel F2 zich dus plaatste voor de derde bekerronde.

Gassel F1 door naar derde bekerronde
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 begon voortvarend. De tegenstander werd vastgezet en de ploeg kreeg al snel diverse kansen. Na een hoekschop schoot Jasper van Acht over. Een schot van Sil Verhallen ging naast. Ook Tygo van Deventer kreeg een goede kans maar zijn schot werd gepakt door de keeper. Bij de vierde kans van Gassel F1 was het wel raak, Tygo van Deventer zorgde voor de openingsgoal. Direkt daarna rondde hij af na een fout van de DSV keeper waardoor het 2-0 werd. Gassel F1 ging goed door, de tegenstander kreeg geen enkele kans. Nadat Tygo van Deventer drie tot vier man voorbij speelde, kwam de bal voor de voeten van Sil Verhallen, die koelbloedig de 3-0 binnen schoot. Niet iedere kans was een goal. Na een slalom van Gijs Thijssen passte hij de bal op Tygo van Deventer die net naast schoot. Na een mislukte uittrap van de keeper van DSV F3 kwam de bal voor de voeten van Tygo van Deventer die daar wel raad mee wist, dus 4-0. Na een mooie pass van Sil Verhallen op Tygo van Deventer, kapte deze zijn tegenstander mooi uit en scoorde opnieuw. Het werd snel 6-0, een schot van Gijs Thijssen werd nog door de keeper tegengehouden maar de bal belandde wederom voor de voeten van Tygo van Deventer waarna hij simpel binnen schoot. Sil Verhallen scoorde vervolgens zijn tweede doelpunt waardoor de stand op 7-0 kwam. Daarna was het weer de beurt aan Tygo van Deventer; een afstandschot betekende 8-0, daarna een intikkertje dat de 9-0 betekende.

In de tweede helft ging het niet meer zo gemakkelijk. Er werd meer tegenstand geboden door de bezoekers, maar Gassel F1 was gewoonweg een maatje te groot voor DSV F3. Gassel F1 kreeg kansen; een schot van Sil Verhallen ging over, een schot van Gijs Thijssen werd van de doellijn gehaald door een veldspeler. Een afstandschot van Tijn van Boekel werd geblokt, maar in de reboud schoot Gijs Thijssen de 10-0 binnen. Daarna was het weer de beurt aan Tygo van Deventer; een uittrap van de keeper kwam voor de voeten van Tygo die daarmee zijn 8ste goal maakte (11-0). Jasper van Acht dacht ook zijn goaltje mee te pakken maar zijn afstandschot ging over. Ook Tjeu Josemanders had pech, zijn schot miste kracht en precisie, de bal ging net naast het doel. Het slotakkoord was voor Gijs Thijssen. Na een pass van Tygo van Deventer schoot hij de 12-0 binnen. Na weer een mislukte uittrap van de keeper van DSV F3 schoot Gijs Thijssen de bal hoog en hard binnen waardoor het 13-0 werd. De eindstand werd ook bepaald door Gijs Thijssen, hij schoot de 14-0 binnen, waardoor Gassel F1 een ronde verder is in het bekertoernooi.