2015-2016

Gassel F1 - ST Herpinia/OKSV F2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - ST Herpinia/OKSV F2 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 12 maart 2016. De uitslag van de wedstrijd was 8-3.

Gassel F1 wint ook derde wedstrijd
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 heeft haar derde opeenvolgende wedstijd in de competitie wederom winnend afgesloten. Met 8-3 werd ST Herpinia/OKSV F2 verslagen. Gassel F1 ging voortvarend van start. Direkt na de aftrap was het meteen raak. De aanval liep vast en in de kluts belandde de bal voor de voeten van Tygo van Deventer, die de bal passte naar Sil Verhallen, die simpel de 1-0 binnen kon tikken. Vlak na het eerste doelpunt ging de bal van de voeten van Tijn van Boekel naar Gijs Thijssen, die op zijn beurt de bal overspeelde naar Sil Verhallen. Hij dacht zijn tweede goal te maken maar zijn schot ging net naast. Aan de andere kant kreeg ST Herpinia/OKSV F2 ook een paar goede mogelijkheden, een schot werd door Jur van de Heijden weggebokst. De tweede kans voor ST Herpinia/OKSV F2 werd weer goed gered door Jur van de Heijden, die de bal nog net met zijn voet kon keren. Bij de daaropvolgende schietkans van de bezoekers had Jur van de Heijden de bal klemvast. Hij keek goed wie er vrij liep en hij bedacht zich geen moment, zijn verre uittrap kwam precies voor de voeten van Tygo van Deventer, die hierdoor meteen alleen op de keeper af kon gaan. Deze buitenkans liet hij niet lopen en hij schoot onberispelijk de 2-0 binnen. Even later had Tygo van Deventer pech, zijn inzet, de keeper al voorbij, werd ternauwernood voor de doellijn door een speler van ST Herpinia/OKSV F2 weggehaald. De bezoekende formatue dacht de aansluitingstreffer te kunnen maken, maar een doelkans werd ontnomen door een goede verdedigende actie van Tjeu Josemanders. Nadat hij de bal aan de zijkant op het middenveld veroverde, schoot Tygo van Deventer zijn tweede doelpunt binnen. De bal belandde mooi in de kruising, dus 3-0. Een schot van Tjeu Josemanders ging maar net over. Toch wist ST Herpinia/OKSV F2 in een uitval de 3-1 te scoren. Jur van de Heijden redde nog een keer goed, hij kon de bal met een uiterste krachtinspanning met zijn voet de bal tegenhouden. Het was Gassel F2 dat weer scoorde, Gijs Thijssen kon de bal na goed jagen de tegenstander afpakken en zijn schot in de hoek van de goal betekende de 4-1. Nog voor de rust had het 5-1 kunnen zijn; na een mooie combinatie opgezet door Jasper van Acht, ging de bal van de voet van Gijs Thijssen naar Sil Verhallen, die maar net miste.

In de 2e helft was het toch snel 5-1; Gijs Thijssen veroverde de bal op het middenveld, ging door naar voren en schoot de 5-1 binnen. Jasper van Acht dribbelde via de zijkant naar voren en zijn schot ging maar net langs. Een subliem steekpassje van Dave van Zuilen zorgde ervoor dat Tygo van Deventer in een keer vrij op de keeper keeper af kon gaan. Hij schoof de bal mooi langs de keeper in de hoek, dus 6-1. Jasper van Acht zette met een geweldige pass van achteruit Tygo van Deventer opnieuw vrij voor de keeper, maar ditmaal wist hij deze kans niet te verzilveren. Uit de tegenaanval scoorde ST Herpinia/OKSV F2 de 6-2. Een schot van Jasper van Acht ging weer net langs. Bij een volgende aanval dribbelde Tygo van Deventer via de rechterkant richting doel. Hij liep zich echter vast, waarbij de bal door Gijs Thijssen werd opgepikt en zijn schot op doel betekende de 7-2. Maar ook ST Herpinia/OKSV F2 wist nogmaals te scoren. Bij een uitval kon Jur van de Heijden de bal niet goed genoeg vasthouden waardoor het 7-3 werd. Gassel F1 kreeg nog meerdere kansen; diverse schoten (Gijs Thijssen, Jasper van Acht, Tijn van Boekel en Tygo van Deventer) op doel misten precisie en gingen langs of over. Tygo van Deventer bepaalde even later de eindstand, na wat kappen en draaien schoot hij de bal hoog in het doel 8-3. Al met al weer een prima overwinning.