2015-2016

Gassel F1 - Olympia '18 F4

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - Olympia '18 F4 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 21 november 2015. De uitslag van de wedstrijd was 4-7.

Zegereeks Gassel onderbroken
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 begon voortvarend aan de wedstrijd tegen Olympia '18 F4. Direkt vanaf de aftrap van Olympia '18 F4 wist Tygo van Deventer de bal te ontfutselen en dribbelde het veld over maar zag zijn inzet misgaan. Direkt daarna belandde de bal bij een klutsbal voor zijn voeten en zorgde hij voor de 1-0. Aan de andere kant had Gassel F1 geluk bij een counter van Olympia '18 F4 ging de bal via de paal naast. Gassel F1 bleef kansjes krijgen. Tygo van Deventer ging alleen op de doelman af, maar wist niet te scoren. Sil Verhallen kreeg twee kansen; de eerste kans was niet makkelijk, maar bij de tweede kans had hij wel de voorsprong kunnen uitbouwen; een goede lage voorzet wist hij niet tot een doelpunt om te zetten. Toen was het toch Olympia '18 F4 dat via een snelle counter de 1-1 wist te maken. Gassel F1 kreeg ook weer een kans, maar het schot van Tjeu Josemanders ging helaas langs. Jur van de Heijden wist een achterstand te voorkomen met een knappe redding. Toch was het even later 1-2. Gijs Thijssen dacht de gelijkmaker te maken, eerst veroverde hij de bal op het middenveld, hij ging goed door maar zag zijn inzet helaas net naast gaan. Jur van de Heijden redde tot twee keer toe knap, na harde hoge schoten op doel, maar de derde inzet middels een schot laag in de hoek kon hij niet keren 1-3.

In de tweede helft had Gassel F1 een paar keer pech de achterstand te verkleinen. Na een verre uittrap van Jur van de Heijden, stuiterde de bal over de verdediging en zag Tygo van Deventer zijn kans, maar alleen voor de keeper lukte het hem net niet te scoren. Gassel F1 werd een paar keer gevaarlijk met soortgelijke uittrappen, waarbij de verdediging de bal telkens niet goed inschatte, maar tot treffers leidde het helaas niet. Het was aan de andere kant Olympia '18 F4 dat de score verder uitbouwde 1-4. Tygo van Deventer wist daarna toch zijn tweede goal te scoren 2-4. Lang stond deze stand niet op het scorebord, want vanaf de aftrap wist Olympia '18 F4 direkt het verschil weer in drie doelpunten om te zetten 2-5. Er kwam wat meer pit in de wedstijd en Gassel F1 bleef toch gewoon goed doorgaan. Tygo van Deventer maakte een mooi actie, waarbij hij een aantal verdedigers omspeelde en zijn voorzet werd door Sil Verhallen binnen geschoten en dus 3-5. Maar ook hierna was het Olympia '18 F4 dat wederom direkt na de aftrap wist te scoren. Na een combinatie tussen Sil Verhallen en Tygo van Deventer schoot laatstgenoemde via de keeper langs. Een afstandschot werd niet goed door de keeper van Olympia '18 F4 weggewerkt waarbij de bal voor de voeten van Sil Verhallen belandde die dit kansje verzilverde waardoor de stand op 4-6 kwam. Gassel F1 gind goed door. Een schot van Sil Verhallen werd van de lijn gehaald. Diverse spelers waren in de veronderstelling dat de bal achter de lijn was, maar er werd gewoon doorgevoetbald. Weer een verre uittrap van Jur van de Heijden zorgde voor commotie voor het doel van Olympia '18 F4, maar een goal werd het uiteindelijk niet. Het was Olympia '18 F4 weer dat aan de andere kant de 4-7 wist te scoren. Jasper van Acht dacht vanaf zijn eigen helft met een geweldig afstandschot nog te scoren maar de bal werd door de keeper ter nauwernood tot corner verwerkt. Gassel F1 verloor dus, maar bood goed tegenstand tegen Olympia '18 F4 waar toch wel een aantal spelers rondliepen die fysiek nogal wat sterker waren.