2015-2016

Gassel F1 - Olympia '18 F4

Op deze pagina vindt u het verslag van de kampioenswedstrijd Gassel F1 - Olympia '18 F4 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 23 april 2016. De uitslag van de wedstrijd was 10-1 waardoor Gassel F1 de titel pakte!

Gassel F1 kampioen na grote zege
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Onder grote publieke belangstelling is Gassel F1 vandaag kampioen geworden op sportpark "de Oude Kamp" in Gassel! Het elftal moest aantreden tegen Olympia '18 F4. Omdat het om de kampioenswedstrijd ging mocht de Gasselse formatie aantreden op het hoofdveld. Het was een erg spannende week voor de spelers in de aanloop naar de wedstrijd. Ze waren hier al lang mee bezig. Ook in het begin van de wedstrijd was bij een aantal spelers de spanning terug te zien, maar eenmaal aan het spelen en na de eerste goal viel de spanning weg. Nadat Sil Verhallen na een korte corner voorlangs schoot, was de tweede kans direkt raak. Bij een snelle ingooi van Sil Verhallen op Gijs Thijssen schoot laatstgenoemde de bal onhoudbaar in het doel, dus 1-0. Het ging nu nog enigszins gelijk op, maar nadat Tygo van Deventer de bal op het middenveld aangespeeld kreeg, naar voren dribbelde en hij een goede pass op Sil Verhallen afleverde, schoot Sil Verhallen de bal hoog in het doel. De ban was nu gebroken. Gassel F1 kreeg volop kansen. Tygo van Deventer schoot vrij voor de goal precies de bal in de handen van de keeper. Zijn volgende schot werd door de keeper tot corner vewerkt. De volgende kans was voor Jasper van Acht. Hij veroverde de bal op het middenveld en kon via de rechterflank opstomen. Nadat hij een tegenspeler uitkapte wilde hij de bal voorzetten, maar zijn schot vloog hoog boven in de kruising bij de tweede paal, wat de 3-0 betekende. Even later kreeg Olympia '18 F4 een goede mogelijkheid om tegen te scoren, maar Jur van der Heijden wist dit met een uitstekende redding te voorkomen. De volgende kans was weer voor Gassel F1, een afstandschot van Tjeu Josemanders werd knap gepakt door de Boxmeerse goalie. Dezelfde Tjeu Josemanders schoot even later de bal kaarsrecht omhoog in plaats van op doel. Nadat de bal eenmaal gestuiterd had nam Tygo van Deventer de bal mee en rondde keurig af, dus 4-0. Olympia '18 F4 had tot tweemaal toe pech, een schot vanaf rechts ging voor het Gasselse doel langs en een volgend schot ging wederom voor het doel langs, alleen nu vanaf de linkerkant. Bij een te nemen corner door Gassel F1 kwam de bal bij de tweede paal voor de voeten van Sil Verhallen, die aarzelde niet en knalde de 5-0 binnen, dit was tevens de ruststand.

Na de rust ging Gassel F1 door met aanvallen. Tygo van Deventer gaf de bal na een rush vanuit achter voor op Gijs Thijssen, die de bal maar binnen hoefde te tikken, maar hij kwam een teenlengte te kort en de bal ging voorlangs. Schoten van Tygo van Deventer belandden in de handen van de keeper, maar ook Olympia '18 F4 kreeg nu kansen. Jur van der Heijden voorkwam wederom een tegengoal. Toch was het Gassel F1 dat weer scoorde. Een mooie pass van Dave van Zuijlen op Tygo van Deventer betekende de 6-0. Bij een uitval van Olympia '18 F4 schoot een speler op de paal, waarna Jur van de Heijden de bal kon oppakken. Hij vervolgde het spel door de bal uit te gooien naar Tjeu Josemanders, die een mooie combinatie opzette en via Gijs Thijssen kwam de bal uiteindelijk bij Sil Verhallen terecht, die zijn tweede doelpunt wist te maken. Wat later kreeg Gassel F1 opnieuw een corner. De bal kwam bij de tweede paal terecht waarna Gijs Thijssen ook zijn tweede doelpunt kon binnentikken en dus 8-0. Gassel F1 bleef aanvallen, een afstandschot van Tijn van Boekel belandde in de handen van de keeper, een schot van Sil Verhallen ging maar net over. Gassel F1 was nadrukkelijk op jacht naar de dubbele cijfers, maar in een counter moest het toch een tegengoal incasseren, de bal werd onhoudbaar in geschoten 8-1. Het was bijna zelfs 8-2; een uitval van Olympia '18 F4 werd knap gered door Jur van der Heijden. In de daaropvolgende tegenaanval kon Tygo van Deventer rustig via rechts opkomen en hij schoot vanaf de zijkant de bal mooi in de kruising, waardoor de stand op 9-1 kwam. Het was Tjeu Josemanders die de bal even later op het middenveld veroverde, zich daarna knap vrijspeelde, maar hij had pech dat zijn schot tegen de paal aanging. Tygo van Deventer was er als de kippen bij en schoot de terugspringende bal van de paal binnen wat dan toch de dubbele cijfers betekende 10-1, alhoewel dit niet op het scorebord kon worden weergegeven. Daarna klonk het eindsignaal en was het kampioenschap binnen. Het feest kon losbarstten! De spelers werden gehuldigd met een medaille, kregen een kampioensshirt en de champagne kon ontkurkt worden. Nadat ze in de kantine het een en ander genuttigd hadden, was het tijd voor de rondrit door Gassel op de platte kar. Er werd uit volle borst gezongen. Het was een onvergetelijke dag!

(Klik hier voor een fotoreportage.)