2015-2016

Gassel F1 - RKOSV Achates F3

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - RKOSV Achates F3 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 14 november 2015. De uitslag van de wedstrijd was 9-1.

Gassel F1 schiet opnieuw met scherp
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 trad vandaag aan tegen RKOSV Achates F3 met een debuterende Dave van Zuilen. Nadat Gassel F1 de eerste kans van de wedstrijd mis zag gaan doordat het schot van Jasper van Acht net mis ging, was de tweede kans direkt raak. Tygo van Deventer zorgde voor de snelle 1-0 voorsprong. Gassel F1 was de bovenliggende partij en kreeg kans na kans. Jasper van Acht zag zijn schot gestopt door de keeper waarbij de bal via de paal langsging. Ook een schot vanaf de zijkant van Gijs Thijssen ging via de paal naast. Tygo van Deventer zag zijn inzet na een dribbel vanaf het middenveld ook gekeerd door de keeper. Een schot van dezelfde Tygo van Deventer werd gestopt door de keeper waarbij de bal voor de voeten van Gijs Thijssen kwam, hij aarzelde niet en schoot de bal direkt op doel. Zijn boogbal ging net onder de lat door het doel in en dus 2-0. Kort daarna was het Tygo van Deventer opnieuw die na het uitspelen van een aantal tegenstanders de 3-0 in de goal frommelde. Ook de 4-0 kwam van de voet van Tygo van Deventer. Ook Sil Verhallen kreeg een goede mogelijkheid, hij dribbelde maar zag zijn schot gepareerd door de keeper. Aan de andere kant voorkwam keeper Jur van der Heijden na een rare bal die opstuiterde een tegendoelpunt. Gassel F1 ging goed door. Tijn van Boekel maakte het zijn directe tegenstander lastig door hem constant op de hielen te zitten. Na een uitval van RKOSV Achates F3 wisten ze toch een tegendoelpunt te scoren.

Toen was het wederom de beurt aan Tygo van Deventer, hij ging goed tussen twee tegenstanders door en zorgde met een simpel intikkertje voor de 5-1. Tjeu Josemanders legde de bal daarna panklaar voor de vrijstaande Sil Verhallen, maar helaas miste hij voor open doel. Na een mooie combinatie tussen Tygo Deventer en Dave van Zuilen was het de laatste die zijn debuut in de F1 bekroonde met een doelpunt wat de 6-1 voorsprong betekende. Sil Verhallen werd net voor rust nog eenmaal in stelling gebracht maar zijn schot ging weer langs. De tweede helft begon erg voortvarend. Direkt vanaf de aftrap van Gassel F1 werd Gijs Thijssen aan de linkerkant aangespeeld en zijn schot werd nog wel aangeraakt door de keeper, maar deze kon niet voorkomen dat de bal in de korte hoek in de goal belandde 7-1. Ook in de tweede helft kreeg Gassel F1 volop kansen. Na een pass vanaf het midden van het veld op de opkomende Tjeu Josemanders werd zijn schot door de keeper gestopt. Een afstandschot van Jasper van Acht ging maar net naast. Het was weer Tygo van Deventer die scoorde; zijn schot recht op de keeper af was zo hard dat deze niet kon worden tegengehouden en dus 8-1. Sil Verhallen kreeg volop kansen, maar de bal wilde er bij hem vandaag maar niet in. Een schot op de paal, een schot op de keeper, een schot wat maar net voor langs ging. Hoe graag ook dat de spelers van Gassel F1 hem wilde laten scoren, het wilde maar niet lukken. Ook afstandschoten van Jasper van Acht misten precisie. Tjeu Josemander had ook bepaald geen geluk met zijn schoten op doel. Het slotakkoord was ook voor Gassel F1. Sil Verhallen omspeelde via zijn befaamde sleepbeweging een tegenstander en zijn voorzet was precies op maat zodat Tygo van Deventer de bal maar hoefde in te tikken, wat de einduitslag van 9-1 betekende.