2015-2016

Gassel F1 - SIOL F2

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - SIOL F2 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 05 december 2015. De uitslag van de wedstrijd was 16-0.

Gassel F1 wint met dubbele cijfers
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 heeft haar laatste competitiewedstijd wederom ruim winnend afgesloten. Sil Verhallen zorgde direkt in het begin al voor een voorsprong, hij pakte de bal af van een tegenstander en schoot direkt op doel raak. Kort daarna slalomde Tygo van Deventer via de rechterflank door en zijn lage voorzet kon zo door Gijs Thijssen binnen worden gelopen, maar zijn inzet ging tot ieders verbazing langs. Het was Tygo van Deventer die na een verre uittrap van Jur van de Heijden wel voor de 2-0 zorgde. Gassel F1 was de bovenliggende partij. Toch kreeg SIOL F2 ook was kleine kansjes. Bij een corner van SIOL F2 kon keeper Jur van de Heijden de bal wegstompen, de bal kwam voor de voeten van Tijn van Boekel terecht die doorpasste naar Tygo van Deventer, die van achteruit het hele veld overdribbelde en zijn schot met zijn linkerbeen belandde via de keeper van SIOL F2 in het doel (3-0). Aan de andere kant redde Jur van de Heijden knap op een afstandschot. Een tweede afstandschot kon hij ook ternauwernood tot corner verwerken. Nadat Gassel F1 een tweetal corners had genomen, kwam een afspringende bal terecht bij Jasper van Acht. Hij plaatste de bal goed door naar Sil Verhallen die zijn tweede goal wist te scoren. Hij dacht ook zijn derde goal te maken maar zijn afstandschot ging net naast. Even later wist Tijn van Boekel de bal op het middenveld te onderscheppen, passte door op Gijs Thijssen, die de bal verder doorgaf aan Tygo van Deventer die na deze mooie combinatie voor de 5-0 zorgde. SIOL F2 kreeg ook weer een corner. Wederom kon keeper Jur van de Heijden de bal onderscheppen en gaf de bal direkt mee aan Tygo van Deventer, die dribbelde het veld over met naast hem een verdediger van SIOL F2. Op het moment dat hij wilde uithalen was de meelopende verdediger hem net te snel af en schoot de bal in zijn eigen doel binnen 6-0. Dit was de ruststand.

Na de rust ging het team op dezelfde voet verder als in de eerste helft. Bij een corner scoorde Jasper van Acht op mooie wijze; hij schoot de bal bij de eerste paal binnen. Jur van de Heijden redde tot twee keer toe en voorkwam hierdoor een tegendoelpunt. Bij de daaropvolgende aanval werd de bal goed teruggelegd op Gijs Thijssen die de bal hoog en hard in de kruising schoot, wat de 8-0 betekende. Even later ontnam dezelfde Gijs Thijssen de bal van een tegenstander en scoorde opnieuw door de bal mooi in de linker benedenhoek binnen te schieten. Het bleef maar doorgaan. Tijn van Boekel bracht Tygo van Deventer opnieuw in stelling, hij zorgde voor de dubbele cijfers. Sil Verhallen schoot via de korte hoek zelfs de 11-0 binnen. Tygo van Deventer had geluk dat de bal in de kluts uiteindelijk voor zijn voeten kwam, hij frommelde de 12-0 binnen. Via goed doorgaan van Tjeu Josemanders en een mooie pass op Tygo van Deventer kon de laatste de bal eenvoudig binnen tikken waardoor het 13-0 werd. Ook SIOL F2 hielp nog een handje mee. Bij een corner schoot een speler van SIOL F2 zonder dat hij er zelf erg in had de bal in eigen goal. Tijn van Boekel had even later pech; hij wist net niet te scoren, zijn schot ging maar net naast. De daaropvolgende aanval was wel weer raak voor Gassel F1; Tjeu Josemanders pikte ook zijn goaltje mee, hij rondde met een fraai schot in de verre hoek goed af. De koek was nog niet op. Sil Verhallen scoorde nogmaals waardoor het dus 15-0 werd. Niet elke aanval cq kans was automatisch een goal, Gijs Thijssen kwam oprukken via de linkerkant, maar zijn schot ging via de buitenkant van de paal naast. Het slotakkoord was wederom voor Tygo van Deventer. Jasper van Acht onderschepte de bal achterin goed, gaf de bal mee aan Gijs Thijssen die de bal direkt schuin door de verdediging speelde op Tygo van Deventer die deze mooie aanval goed afrondde, waardoor de 16-0 eindstand op het scorebord kwam. Gassel F1 sloot zo de najaarscompetitie 2015 in stijl af. Het was een mooi generale voor volgende week; dan bezoekt het team Odiliapeel F1 voor de volgende bekerronde.