2015-2016

Gassel F1 - UDI '19/Beter Bed F7

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - UDI '19/Beter Bed F7 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 02 april 2016. De uitslag van de wedstrijd was 8-3.

Gassel F1 wint met ruime cijfers
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 heeft zich weer herpakt na de nederlaag van vorige week. Vandaag werd in de thuiswedstrijd tegen UDI '19/Beter Bed F7 met ruime cijfers gewonnen. De eerste grote kans van de wedstrijd was echter voor de bezoekers. Keeper Jur van de Heijden voorkwam een achterstand met een prima redding, de bal ging via zijn been naast het doel. Daarna was het Gassel F1 dat haar eerste kans kreeg, deze was voor Tygo van Deventer, maar alleen op de keeper af wist hij niet af te ronden. Andermaal kwam Gassel F1 goed weg; met een uiterste krachtinspanning wist Jur van de Heijden weer een doelpunt te voorkomen. Direkt daarna in de tegenaanval schoot Tygo van Deventer de bal op de paal. Daarna was het toch raak voor Gassel, na goed combinatiespel tussen Sil Verhallen en Gijs Thijssen passte laatstgenoemde de bal naar Tygo van Deventer die voor de 1-0 zorgde. Nog geen minuut later kreeg Tygo van Deventer een nieuwe kans om te scoren maar zijn schot ging voorlangs. Toch scoorde hij even later op aangeven van Sil Verhallen de 2-0. Na wederom een combinatie tussen laatstgenoemden zorgde Tygo van Deventer na wat kappen en draaien voor een echte hattrick 3-0. Een aanvaller van UDI '19/Beter Bed F7 dacht de spanning terug te brengen in de wedstrijd, maar alleen op keeper Jur van de Heijden af wist hij niet te scoren. Bij de daaropvolgende uittrap van Jur van de Heijden kwam de bal precies in de loop van Tygo van Deventer, zijn voorzet werd knap afgerond door Sil Verhallen, dus 4-0. Het volgende doelpunt leek wel op het vorige doelpunt, alleen was het nu Gijs Thijssen die de voorzet afrondde. De volgende kans was voor Tijn van Boekel, bij een corner kwam de bal uit de kluts voor zijn voeten, maar zijn schot mistte precisie. Een volgende mogelijkheid diende zich aan; Jasper van Acht rukte op van achteren en zijn voorzet werd ternauwernood gemist. Toch scoorde Gassel F1 nog eenmaal voor de rust. Tygo van Deventer hoorde in zijn rug Gijs Thijssen om de bal roepen en in een vloeiende beweging verlengde hij de pass die naar hem weg gespeeld en Gijs Thijssen kon de bal binnenschieten in de verre hoek, dus 6-0.

Direkt na het rustsignaal was het Gijs Thijssen die met een pass van achteruit in een keer Sil Verhallen in stelling kon brengen, deze aarzelde niet en schoot koelbloedig de 7-0 binnen. Gassel F1 kreeg nog diverse mogelijkheden en dacht de wedstrijd eenvoudig uit te kunnen spelen, maar daar vergiste ze zich in. UDI '19/Beter Bed F7 ging wat feller voetballen en creëerde een aantal goede kansen. Een schot belandde op de paal. Jur van de Heijden moest een aantal keren ingrijpen en voorkwam een tegendoelpunt. Ook Dave van Zuijlen voorkwam door een aantal ingrepen kansen voor UDI '19/Beter Bed F7. Een tegendoelpunt kon niet uitblijven en na eerst nog redding hebben gebracht was het UDI '19/Beter Bed F7 dat in de rebound wist tegen te scoren, dus 7-1. Gassel F1 wist tussendoor nog eenmaal te scoren door Gijs Thijssen die de 8-1 voor zijn rekening nam. Dave van Zuijlen had ook nog kans te scoren, na een uittrap van de keeper van de tegenstander kwam de bal voor zijn voeten, maar zijn schot ging langs de verkeerde kant van de paal. Het was UDI '19/Beter Bed F7 dat wederom scoorde 8-2. Ook het laatste doelpunt van de wedstrijd was voor UDI '19/Beter Bed F7, een speler ging alleen op de keeper van Gassel F1 af, die de bal pareerde, maar uiteindelijk belandde de bal toch in het doel 8-3. Hierdoor blijft Gassel F1 aan kop, tezamen met Vitesse'08 F4, die vandaag ook weer wisten te winnen, maar echter een wedstrijd minder heeft gespeeld.