2015-2016

Gassel F1 - VIOS '38 F1

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - VIOS '38 F1 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 17 oktober 2015. De uitslag van de wedstrijd was 3-2.

Gassel F1 wint spannend thuisduel
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Gassel F1 moest vandaag aantreden tegen de nog ongeslagen medekoploper VIOS '38 F1. De thuisploeg begon een beetje afwachtend. De eerste kans was dan ook voor VIOS '38 F1, maar keeper Jur van de Heijden voorkwam door een goede redding een achterstand. Een afstandsschot van VIOS '38 F1 ging net langs. Aan de andere kant redde de keeper van VIOS '38 F1 op een schot van Tjeu Josemanders. Het spel ging op en neer en de teams waren aan elkaar gewaagd. Een schot van een VIOS-speler kwam in de handen van Jur van de Heijden. Jasper van Acht had pech met een schot van grote afstand dat net langs ging. De keeper van VIOS '38 F1 redde knap na een schot van Tygo van Deventer, waarna Gijs Thijssen de terugspringende bal op de lat schoot. De volgende kans was er wederom een voor Gijs Thijssen. Zijn eerste schot werd nog geblokkeerd door een verdediger, maar in tweede instantie schoot hij de bal goed binnen wat de 1-0 betekende. Gassel F1 bleef kansen krijgen; Sil Verhallen schoot vanaf de zijkant de bal voorlangs. Daarna dribbelde Tygo van Deventer met de bal via de rechterkant naar voren. Zijn schot werd door de keeper tegen gehouden, maar de afvallende bal kwam weer voor de voeten van Gijs Thijssen, die niet nadacht en de bal vol op de slof nam en de bal hard in de kruising zag gaan. De 2-0 stand was tevens de ruststand.

In de tweede helft was de eerste kans voor Tygo van Deventer. Na een rush van achteruit zag hij zijn schot net naast gaan. Vervolgens scoorde VIOS '38 F1 de 2-1 na een corner nadat niet adequaat verdedigd werd. Het werd spannend, een schot van VIOS '38 F1 ging naast. Gassel F1 kreeg ook kansen om de voorsprong uit te bouwen. Tygo van Deventer ontfutselde de bal in de hoek van het veld, draaide om zijn tegenstandeer heen, maar zijn schot ging via een been van een VIOS-speler over de achterlijn. Een vlammend schot van VIOS '38 F1 ging gelukkig voor de thuisploeg net naast langs de goede kant van de paal. Daaropvolgend passte Jasper van Acht op Tygo van Deventer. Deze stond met zijn rug naar de goal van VIOS '38 F1, maar met een mooie kapbeweging omspeelde hij de laatste man van VIOS '38 F1 en schoot hij de 3-1 binnen. Toen was het weer de beurt aan VIOS '38 F1. Een schot werd in eerste instantie nog gered door Jur van der Heijden met de voet, maar de afvallende bal werd vervolgens simpel binnen getikt waardoor het 3-2 werd. De spanning was weer terug, maar met nog drie minuten spelen hield Gassel F1 vervolgens simpel stand en kon de overwinning (met hard werken) worden gevierd.