2015-2016

Gassel F1 - Vitesse '08 F4

Op deze pagina vindt u het verslag van de wedstrijd Gassel F1 - Vitesse '08 F4 uit het seizoen 2015-2016 welke is gespeeld op zaterdag 17 april 2016. De uitslag van de wedstrijd was 6-3.

Gassel F1 verslaat koploper Vitesse '08 F4
  |  Auteur: Jos Thijssen (trainer/leider Gassel F1)  |

Vandaag stond de topper tegen medekoploper Vitesse'08 F4 op het programma. Alle spelers leefden enorm naar deze wedstrijd toe en de spanning was voelbaar. Het publiek was bij deze belangrijke wedstrijd ook in grote getale aanwezig. Gassel F1 (met gele hesjes omdat Vitesse'08 F4 ook in het oranje speelt) begon aardig met een kans voor Sil Verhallen die een voorzet van Tygo van Deventer net naast het doel werkte. Maar het was Vitesse '08 F4 dat even later de leiding nam, dus 0-1. Gassel F1 liet zich niet kennen en ging volop ten strijde. Mike Poels speelde dit keer mee in de plaats van Tijn van Boekel, die zich s'morgens helaas ziek moest afmelden. Hij had pech, na een afstandschot van een medespeler kwam de bal voor zijn voeten, zijn schot ging helaas net mis. Kort hierna kreeg Gassel F1 een corner te nemen. Deze werd kort genomen, Tygo van Deventer draaide zich knap vrij en schoot op doel, de bal belandde vol op de paal. Even later was het dezelfde Tygo van Deventer die de gelijkmaker voor zijn rekening nam. Het spel golfde op en neer en beide ploegen gingen vol voor de winst. Een mislukte uitgooi van de keeper van Vitesse '08 F4 kwam voor de voeten van Gijs Thijssen, die aarzelde niet en schoot direkt op doel, maar zijn schot miste precisie. Een schot van Tygo van Deventer vanaf de rechterkant ging maar net over. Hij had ook pech nadat hij door een steekpass vanuit het middenveld net een looppas tekort kwam en de keeper wist een goal te voorkomen. Aan de andere kant kreeg Vitesse '08 F4 ook kansen. Bij een uitval ging een schot maar net voorlangs. Na wat gerommel op het middenveld pikte een aanvaller van Vitesse '08 F4 de bal op, kapte zich vrij en schoot op goal. De bal werd tegen gehouden door Jasper van Acht die de bal goed wegwerkte. Maar met zijn trap ging de bal hoog de lucht in en een van de aanvallers van Vitesse '08 F4 kopte de bal direkt terug richting doel en dat betekende wederom een achterstand. Gassel F1 toonde karakter en ging op zoek naar de gelijkmaker. Het was Tygo van Deventer die de bal op het middenveld veroverde en naar voren dribbelde. Hij maakte geen fout en scoorde beheerst de 2-2, dit was tevens de ruststand.

Gassel F1 in actie tegen Vitesse '08 F4

In de tweede helft was de spanning voor beide teams om te snijden. Beiden kregen volop kansen. Het was toch Gassel F1 dat op voorsprong kwam. Tjeu Josemanders veroverde de bal en passte de bal goed door op Tygo van Deventer die Gassel F1 op een 3-2 voorsprong zette. Na wederom een kort genomen corner schoot Mike Poels in het zijnet. Na deze kans trok Vitesse '08 F4 het initiatief naar zich toe. Gassel F1 kwam goed weg door een tweetal fantastische reddingen van Jur van der Heijden. Bij een redding wist hij nog net de bal over de lat te tikken en hiermee voorkwam hij een achterstand. Jasper van Acht voorkwam een tegendoelpunt en kopte de bal tot corner. Ook de paal bracht redding, een afstandschot ging via de paal gelukkig langs. Daarna kreeg Gassel F1 weer een mogelijkheid. Een schot van Sil Verhallen ging in het zijnet. In de tegenaanval was het Jur van der Heijden die wederom een goede redding verrichte door goed uit zijn goal te komen. Tygo van Deventer dacht alleen voor de keeper te kunnen scoren, maar hij schoot tegen de keeper op. Gassel F1 kon de voorsprong toch uitbouwen zij het ietwat met geluk. De bal rolde bij een corner van Gassel F1 via een been van de tegenstander bij de eerste paal over de doellijn en dus stond het 4-2. Vitesse '08 F4 wist even later toch de aansluitingstreffer via een mooie boogbal te scoren. Dus bleef het erg spannend. De spanning nam daarna toch wat af doordat Mike Poels met een geweldig afstandschot voor de 5-3 zorgde. Een pass van Dave van Zuijlen werd verlengd door Gijs Thijssen op Sil Verhallen die ook weer zijn doelpunt meepakte en voor de eindstand 6-3 zorgde. Een knappe prestatie van Gassel F1. Door deze overwinning heeft Gassel F1 weer alles in eigen hand en kan volgende week zaterdag thuis tegen Olympia'18 F4 bij een overwinning het kampioenschap worden binnengehaald. Dus kom volgende week allemaal naar sportkamp "de Oude Kamp" om Gassel F1 aan te moedigen!